خبرگزاری کار ایران

تاکید مقام‌های امنیتی آمریکا و همتایان آسیایی بر خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۷۵۰۰

آمریکا، ژاپن و کره جنوبی با ابراز نگرانی نسبت به برنامه‌های هسته‌ای و موشک‌های بالستیک کره شمالی بر رویکرد خلع سلاح هسته‌ای این کشور تاکید کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم، «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی آمریکا «شیگرو کیتامورا» و «سوه هون» همتایان ژاپنی و کره جنوبی پس از نشست سه‌جانبه روز گذشته -جمعه- در آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که مقام‌های امنیتی در این نشست سیاست‌های آمریکا در قبال کره شمالی و مسائل امنیتی از جمله در مناطق دو اقیانوس هند و آرام را بررسی کردند.

در این بیانیه آمده است: «سه طرف نسبت به برنامه سلاح هسته‌ای و موشک‌های بالستیک کره جنوبی نگران بوده و بر پایبندی به حل این مسائل از طریق همکاری سه‌جانبه برای خلع سلاح هسته‌ای پیونگ‌یانگ تاکید کرده‌اند.»

مقام‌های مذکور همچنین درباره لزوم اجرای کامل قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل در این‌باره و همچنین درباره منع گسترش سلاح هسته‌ای و تقویت توان بازدارندگی و حفظ صلح و ثبات در شبه‌جزیره کره توافق کردند.

سالیوان و همتایان ژاپنی و کره‌ای در این نشست موضوع مبارزه با ویروس کرونا و تغییر آب و هوایی و فعال‌سازی بازگشت به دموکراسی در میانمار را بررسی کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز