خبرگزاری کار ایران

بر اساس نظرسنجی مؤسسه «ایپسوس»:

نخست‌وزیر هلند با کسب کرسی‌های بیشتر، در قدرت ابقا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۳۵۱۶

بر اساس نظرسنجی که توسط مؤسسه «ایپسوس» انجام شده است، حزب سیاسی «مردم برای آزادی و دموکراسی» به‌ رهبری نخست‌وزیر این کشور به احتمال زیاد بیشترین کرسی‌های پارلمان را از آن خود خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، بر اساس نظرسنجی که توسط مؤسسه «ایپسوس» برای سازمان رادیو تلویزیون عمومی هلند انجام شده است، حزب سیاسی «مردم برای آزادی و دموکراسی» به‌ رهبری «مارک روته» نخست‌وزیر این کشور به احتمال زیاد بیشترین کرسی‌های پارلمان را از آن خود خواهد کرد.

این نظرسنجی در حالی انجام شده است که رای گیری انتخابات عمومی هلند، پس از آنکه به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا برای سه روز ادامه داشت، سرانجام عصر چهارشنبه متوقف شد.

این انتخابات زودهنگام، چند ماه پس از استعفای دولت روته به دلیل رسوایی لغو کمک‌هزینه هزاران خانوار هلندی برگزار شد و بر اساس نظرسنجی‌های ایپسوس، به نظر می‌رسد این بار نخست‌وزیر ۵۴ ساله هلند توانسته است رای‌دهندگان بیشتری را با دیدگاه‌های خود همراه و تعداد کرسی‌های متعلق به حزبش را در پارلمان دو برابر کند.

به این ترتیب روته احتمالا می‌تواند چهارمین دولت ائتلافی خود را تشکیل دهد و به نخست‌وزیری با طولانی‌ترین دوره فعالیت در هلند تبدیل شود.

نظرسنجی ایپسوس همچنین حاکی از آن است که دموکرات‌های هلند نیز احتمالا با کسب ۲۷ کرسی در جایگاه دوم قرار خواهند گرفت و در مقایسه با دور قبل هشت کرسی بیشتر خواهند داشت.

ملی گرایان «حزب برای آزادی» نیز احتمالا کرسی‌های کمتری از دور پیشین انتخابات از آن خود خواهند کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز