خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

متهم شدن شهروند آمریکایی به تلاش برای قتل رئیس‌جمهوری این کشور/ تصمیم نخست‌وزیر بریتانیا برای افزایش ۴۰ درصدی کلاهک‌های هسته‌ای در این کشور/ مقابله سامانه پدافند هوایی سوریه با اهداف متخاصم در ریف دمشق

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۳۰۲۹

متهم شدن شهروند آمریکایی به تلاش برای قتل رئیس‌جمهوری این کشور، تصمیم نخست‌وزیر بریتانیا برای افزایش ۴۰ درصدی کلاهک‌های هسته‌ای در این کشور و مقابله سامانه پدافند هوایی سوریه با اهداف متخاصم در ریف دمشق از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا شرکت «یونی کنترل» مستقر در ایالت «اوهایو» را به اتهام نقض تحریم‌های ایران جریمه کرد.

- وزیر خارجه فرانسه با تکرار برخی زیاده‌خواهی‌ها گفت که بازگشت آمریکا به برجام، مقدمه‌ای برای گنجاندن سیاست‌های منطقه‌ای و برنامه موشکی‌ ایران در مذاکرات خواهد بود.

- شورای اطلاعات ملی آمریکا با تکرار برخی مواضع اثبات‌نشده، مدعی دخالت ایران در انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ ایالات متحده به ضرر رئیس‌جمهوری سابق این کشور شد.

- سامانه‌ پدافند هوایی ارتش سوریه با اهداف متخاصم در حریم هوایی ریف دمشق مقابله کرد.

- آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که به کشورهای عضو این نهاد خبر داده است که ایران غنی‌سازی اورانیوم در تاسیسات نطنز با سانتریفیوژهای پیشرفته «آی آر-۴» را آغاز کرده است.

- نخست‌وزیر بریتانیا از تصمیم این کشور برای افزایش ۴۰ درصدی تعداد کلاهک‌های هسته‌ای خود خبر داد.

- کابینه وزیران عربستان در نشست شامگاه گذشته خود، با تکرار برخی ادعاها درباره سیاست‌های منطقه‌ای ایران، خواستار تمدید تحریم‌های تسلیحاتی این کشور شد.

- سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید از گفت‌وگوی تلفنی مشاور امنیت ملی آمریکا با همتایان آلمانی، فرانسوی و انگلیسی خود درباره ایران خبر داد.

- دادستان کل ایالت میشیگان اعلام کرد که یک شهروند ۲۱ ساله آمریکایی به تلاش برای قتل رئیس‌جمهوری و رئیس مجلس نمایندگان این کشور متهم شده است.

- گروه‌های فلسطینی در پایان نشست خود در قاهره میثاق شرف را به امضا رساندند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز