خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه آمریکا و فرانسه درباره ایران/ کشته شدن ۲۲ معترض در خونین‌ترین روز اعتراض‌های میانمار/ شکست سنگین حزب اتحادیه دموکرات مسیحی در ۲ ایالت آلمان

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۱۹۹۵

گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه آمریکا و فرانسه درباره ایران، کشته شدن ۲۲ معترض در خونین‌ترین روز اعتراض‌های میانمار و شکست سنگین حزب اتحادیه دموکرات مسیحی در ۲ ایالت آلمان از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، وزیر خارجه پیشین آمریکا اذعان کرد که سیاست‌های رئیس‌جمهوری سابق این کشور درقبال ایران موفق نبوده و به آنچه به دنبالش بوده، دست نیافته است.

- وزارت خارجه کوزوو طی بیانیه‌ای اعلام کرد که سفارت این کشور در سرزمین‌های اشغالی به طور رسمی در قدس افتتاح شده است.

- گروه‌های فلسطینی قرار است فردا -دوشنبه- دور دوم گفت‌وگوهای خود در مورد مسأله انتخابات را در قاهره برگزار کنند.

- حزب اتحادیه دموکرات مسیحی، در دو انتخابات مهم منطقه‌ای متحمل شکستی سنگین شد.

- نیروهای امنیتی میانمار روز یکشنبه دست‌کم ۲۲ معترض ضد کودتا را در یکی از حومه‌های فقیرنشین و صنعتی شهر یانگون به نام «هلینگتایا» کشتند.

- وزیر خارجه آمریکا و همتای فرانسوی وی طی تماسی تلفنی درباره مسائل مختلف از جمله ایران گفت‌وگو کردند.

- هیأتی از حزب‌الله لبنان به ریاست رئیس فراکسیون «وفاداری به مقاومت» پارلمان لبنان وارد مسکو شد.

- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه این کشور با نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن خبر داد.

- نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در واکنش به مقاله اخیر روزنامه سعودی «عرب نیوز» در حمایت از سیاست فشار حداکثری دولت سابق آمریکا علیه ایران، آن را یک رویکرد شکست‌خورده خواند و تأکید که استدلال‌های مخالفان برجام را نمی‌توان جدی گرفت.

- به دنبال افزایش فشار بر فرماندار ایالت نیویورک که به آزار جنسی زنان متهم شده است، رئیس‌جمهوری آمریکا خواهان شکیبایی تا مشخص شدن نتیجه تحقیقات در این باره شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز