خبرگزاری کار ایران

درخواست شورای امنیت سازمان ملل برای مشارکت برابر و هدفمند زنان در عملیات صلح افغانستان

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۱۰۱۲

شورای امنیت سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای خواستار مشارکت کامل، برابر و هدفمند زنان در عملیات صلح افغانستان شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، شورای امنیت سازمان ملل روز گذشته -جمعه- با انتشار بیانیه‌ای خواستار مشارکت کامل، برابر و هدفمند زنان در عملیات سیاسی شد که باید به صلح در افغانستان منجر شود.

در این بیانیه به پیشنهادهای اخیری که آمریکا برای تحقق این هدف ارائه کرده اشاره‌ای نشده است.

بر اساس بیانیه منتشر شده، اعضای شورای امنیت اقرار کرده‌اند که تنها راهکار تحقق صلح پایدار عملیات صلح فراگیر و کامل به رهبری افغان‌هاست.

در این بیانیه آمده است: «این عملیات با هدف آتش‌بس دائم و فراگیر و سازش سیاسی جهت پایان دادن به جنگ در افغانستان صورت می‌گیرد.»

همزمان حملات عامدانه علیه غیر‌نظامیان در افغانستان با شدید‌ترین لحن محکوم شده است.

شورای امنیت در این بیانیه که به موافقت ۱۵ نفر از اعضای شورا رسیده نسبت به تهدید تروریسم در افغانستان و منطقه ابراز نگرانی کرده است.

اعضای شورا همچنین تاکید کرده‌اند که طرف‌های مذاکره را به اتخاذ اقدامات اعتماد‌ساز و کاهش خشونت و ادامه اظهار حسن نیت در عملیات صلح با قدرت تشویق می‌کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز