خبرگزاری کار ایران

ایلهان عمر:

چرا آمریکا به عنوان ناقض برجام، گام نخست بازگشت را برندارد؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۰۵۹۶

عضو مسلمان و دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا با اشاره به این‌که این کشور اقدام به ترک برجام کرد، گفت که چرا واشنگتن نباید طرفی باشد که گام نخست را برای بازگشت به این توافق برمی‌دارد؟

به گزارش ایلنا، «ایلهان عمر» عضو  مسلمان و دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا با اشاره به این‌که این کشور اقدام به ترک برجام کرد، گفت که چرا واشنگتن نباید طرفی باشد که گام نخست را برای بازگشت به این توافق برمی‌دارد؟

بر اساس این گزارش، ایلهان عمر طی نشستی در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا از «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه این کشور پرسید که با توجه به اینکه این آمریکا بود که از برجام خارج شد، چرا اصرار دارد نخست ایران به رعایت کامل تعهدات خود بازگردد؟

وی ادامه داد: «به نظر می‌رسد در زمینه مذاکرات ایران، با توجه به اینکه هر دو طرف منتظر برداشتن گام نخست توسط طرف مقابل هستند، نوعی بن‌بست ایجاد شده است. واقعیت آشکار این است که ما بودیم که توافق را ترک کردیم؛ چرا ما نباید طرفی باشیم که گام نخست را برای بازگشت به آن برمی‌داریم؟»

بلینکن در پاسخ به عمر گفت که همواره تصریح کرده‌ایم که مسیر دیپلماسی باز بوده و آمریکا آماده تعامل است. «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا بارها تاکید کرده است که اگر ایران به پایبندی به برجام برگردد، آمریکا نیز در مسیر مشابهی قدم خواهد گذاشت و در مرحله بعد روی مستحکم کردن و گسترش آن متمرکز خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز