خبرگزاری کار ایران

متحدان مرکل در انتخابات محلی باواریا پیروز شدند

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۰۵۰

پیروزی این تشکل سیاسی در باواریا که بنا به نتایج اولیه اعلام شده در تلویزیون آلمان ۴۹ درصد آرا را به خود اختصاص داده، حاکی از قوت متحدان محافظه‌کار آنگلا مرکل در انتخابات فدرال هفته آینده است.

متحدان محافظه‌کار «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان در انتخابات محلی باواریا، بزرگ‌ترین استان آلمان، اکثریت مطلق کرسی‌ها در مجلس را به دست آورده‌اند.
به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، پیروزی این تشکل سیاسی در باواریا که بنا به نتایج اولیه اعلام شده در تلویزیون آلمان ۴۹ درصد آرا را به خود اختصاص داده، حاکی از قوت متحدان محافظه‌کار آنگلا مرکل در انتخابات فدرال هفته آینده است.
«هورست زیهوفر» رئیس حکومت باواریا از اتحادیه اجتماعی مسیحی در جمع هوادارانش گفت که این اتحادیه در میان جمعیت باواریا ریشه دوانده است.
به این ترتیب اتحادیه اجتماعی مسیحی با تحکیم جایگاه خود در این استان جنوبی بر سر قدرت آلمان می‌ماند. باواریا طی ۵۶ سال اخیر تحت کنترل این اتحادیه بوده است.
اما نتایج رأی‌گیری در باواریا حاوی پیامی نگران‌کننده برای مرکل هم هست. حزب دموکرات آزاد آلمان که از اعضای ائتلاف راست میانه حاکم است، با تنها سه درصد آرا در حال سقوط از آستانه سد پنج درصدی است. برای حضور در مجلس، داشتن دست کم پنج درصد آرا حتمی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز