خبرگزاری کار ایران

طرح پیشنهادی آمریکا برای تشکیل دولت انتقالی جهت اداره امور افغانستان

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۹۵۲۱

طرح صلح پیشنهادی آمریکا درباره افغانستان شامل تشکیل دولت انتقالی برای جایگزینی دولت فعلی تا زمان توافق درباره قانون اساسی جدید و برگزاری انتخابات می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، طرح صلح پیشنهادی آمریکا درباره افغانستان شامل تشکیل دولت انتقالی برای جایگزینی دولت فعلی تا زمان توافق درباره قانون اساسی جدید و برگزاری انتخابات بر اساس این قانون می‌شود.

«زلمای خلیلزاد»، فرستاده ویژه آمریکا در امور افغانستان هفته گذشته پیشنهاد ویژه‌ای را برای تشکیل دولت صلح انتقالی به «اشرف غنی»، رئیس‌جمهوری و رهبران مخالفان و مذاکره کنندگان گروه طالبان ارائه داد. 

براساس این طرح پیشنهادی، با وجود دولت انتقالی‌، پارلمان ملی می‌تواند شامل اعضای طالبان نیز شود یا می‌تواند تا بعد از انتخابات به حالت تعلیق درآید.

این طرح همچنین تصریح کرده است که افغانستان نمی‌تواند به تروریست ها پناه داده یا اجازه فعالیت های تروریستی را در خاک خود دهد که عامل تهدید برای کشورهای دیگر به شمار می‌رود. همچنین گروه طالبان نیز باید پناهگاه‌های امن و روابط نظامی در کشورهای همسایه را رها کند.

دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا تمایل دارد مذاکرات صلح افغانستان را پیش از شروع ماه مه، موعد نهایی خروج دو هزار و ۵۰۰ سرباز آمریکایی طبق توافق دوحه احیا کند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز