خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

حمله نیروهای یمنی به پایگاه «ملک خالد» و فرودگاه «أبها»/ تحریم وزارتخانه‌های دفاع و کشور میانمار از سوی آمریکا/ کشته شدن ژنرال نیروی زمینی ترکیه در سانحه سقوط بالگرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۷۴۸۹

حمله نیروهای یمنی به پایگاه «ملک خالد» و فرودگاه «أبها»، تحریم وزارتخانه‌های دفاع و کشور میانمار از سوی آمریکا و کشته شدن ژنرال نیروی زمینی ترکیه در سانحه سقوط بالگرد از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، رئیس دفتر منطقه‌ای حزب «حرکت ملی» در ترکیه گفت که فرمانده سپاه هشتم نیروی زمینی ترکیه در الازیگ، در سقوط بالگرد نظامی در شرق کشور کشته شد.

- تروئیکای اروپا در پی عقب‌نشینی از صدور قطعنامه انتقادی علیه ایران، طی بیانیه‌ای مدعی پایبندی خود به برجام و نقض این توافق توسط ایران شده‌اند.

- سخنگوی وزارت خارجه روسیه از سفر وزیر خارجه این کشور به امارات، عربستان و قطر طی روزهای آینده خبر داد.

- نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پیامی توئیتری از گفت‌وگوی تلفنی با معاون رئیس‌جمهوری آمریکا خبر داد.

- وزارت بازرگانی آمریکا، وزارتخانه‌های دفاع و کشور میانمار و دو نهاد دیگر این کشور را در فهرست سیاه قرار داده است.

- نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی از عقب‌نشینی تروئیکای اروپایی در برابر ایران و انصراف از صدور قطعنامه انتقادی علیه این کشور، استقبال کرد.

- نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و وزیر خارجه قطر طی تماسی تلفنی درباره ایران رایزنی کردند.

- سخنگوی نیروهای مسلح یمن از حمله نیروهای این کشور به پایگاه «ملک خالد» و فرودگاه «أبها» در عربستان خبر داد.

- وزیر جنگ رژیم صهیونیستی طی موضعی که نشان از انزوای این رژیم در زمینه اقدام‌های ضد ایرانی دارد، اعلام کرد که صورت لزوم به طور مستقل علیه ایران وارد عمل می‌شود.

- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در خصوص احتمال مذاکره این کشور با ایران طی هفته‌های آینده گفت که در این خصوص، نه خوش‌بین هستیم و نه بدبین.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز