خبرگزاری کار ایران

مقام‌های آمریکایی:

گزینه مجازات بن سلمان توسط دولت بایدن هرگز مطرح نشد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۷۲۲۸

مقام‌های دولت جدید آمریکا از وجود تنش در کاخ سفید طی هفته گذشته درباره انتشار گزارش مربوط به پرونده قتل روزنامه‌نگار سعودی خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از سی ان ان، مقام‌های دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کردند که هفته گذشته تنش و جلسه‌های بحث و بررسی درباره انتشار گزارش مربوط به پرونده قتل «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی بر فضای کاخ سفید حاکم بود.

این مقام‌ها گزارش دادند که گزینه مجازات «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی هیچ‌گاه مطرح نشده بود.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا گفت که دولت بایدن حتی به درخواست وزارت خارجه برای کار روی گزینه‌هایی درباره نحوه مجازات بن سلمان عمل نکرده است.

یک مقام دیگر وزارت خارجه آمریکا نیز گفت که مجازات بن سلمان هرگز به عنوان گزینه‌ای قابل اجرا مطرح نبوده است زیرا می‌تواند بسیاری از طرح‌های مهم در منطقه را دگرگون کند.

برخی مقام‌های دولت بایدن نیز تاکید کردند که مجازات بن سلمان بسیار پیچیده خواهد بود و این موضوع می‌تواند منافع آمریکا در عربستان را تهدید کند و به همین دلیل دولت حتی به وزارت خارجه هم درخواستی برای تعیین گزینه‌هایی جهت مجازات ولیعهد سعودی ارائه نداده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز