خبرگزاری کار ایران

عضو ارشد حزب «اتحاد بیروت» در گفت‌وگو با ایلنا:

آمریکا عامل بحران‌آفرینی در لبنان است/ آل‌سعود حوادث کشور را از طریق سرسپرده‌های داخلی هدایت می‌کند/ اگر ایران نبود، شرایط دشوارتری رقم می‌خورد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۷۱۳۲

تحلیلگر لبنانی تاکید کرد که حوادث و اوضاع کنونی لبنان ماحصل توطئه‌های آمریکا و آل سعود و عوامل سر سرپرده آنها در کشور برای ضربه زدن به محور مقاومت است.

«خلیل محمد دیب فهیم»، رئیس هیأت سیاسی حزب «اتحاد بیروت» و رئیس مرکز فرهنگی لبنانی عربی در تحلیل حوادث اخیر لبنان و سخت‌تر شدن اوضاع معیشتی مردم در پی افزایش نرخ دلار و هزینه‌های معیشتی و تشریح دلایل و ریشه‌های آن در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: درباره آنچه در منطقه گذشته و می‌گذرد، باید بگویم که همه می‌دانند که ملت لبنان در سال ۲۰۰۰ میلادی و به کمک جوانان وطن‌پرست، دشمن اشغالگر صهیونیستی را از جنوب کشور اخراج کرد. لبنان و رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۴۰ با یکدیگر اختلاف دارند و همه کشورهای عربی به استثنای سوریه و یمن همگی به صورت مخفیانه با این رژیم همکاری می‌کردند. سازمان‌ها و رژیم های عربی نیز برای حفظ سلطنت نامشروع خود به عنوان مزدور آمریکا در منطقه عمل می‌کردند.

آمریکا به بهانه ۱۱ سپتامبر و به کمک مبارک و صدام وارد منطقه شد و باج‌خواهی کرد

وی تاکید کرد که آمریکا امروز در منطقه باج‌خواهی می‌کند. در واقع به بهانه حوادث ۱۱ سپتامبر به کمک ابزارهای خود یعنی «حسنی مبارک» و «صدام»، دیکتاتورهای پیشین مصر و عراق و نیز آل سعود خیانتکار وارد منطقه شد.  این نقاب‌ها به مرور زمان فرو افتاد و ملت‌های آزاده چشم‌انداز آینده را به خوبی درک کردند.

آزادی لبنان در پی هماهنگی و همکاری با ایران رقم خورد

این تحلیلگر لبنانی افزود: وضعیت لبنان اکنون با وضعیت رژیم‌های عربی تفاوت دارد، چرا که مردم لبنان از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی خواهان تعامل با انقلاب و جمهوری اسلامی بوده و به آن خوش‌بین بودند. در پی همین هماهنگی و همکاری با نظام جمهوری اسلامی ایران بود که لبنان آزاد شد و پیروزی‌های گسترده‌ای به مرور زمان محقق شد. اما اکنون در کشورمان از وجود مزدوران و ابزارهای فرومایه‌ای رنج می‌بریم که سرپرده عوامل خارجی هستند.

مزدوران اجانب در لبنان امروز مانع وصول کمک‌های ایران می‌شوند

وی تصریح کرد که رژیم سعودی در سال ۱۹۷۵ میلادی از طرف‌های دشمن در برابر جبهه ملی در شرق کشور مانند نیروهای موسوم به قوات لبنان و بسیاری از فرقه‌های اجیر شده و معاند حمایت می‌کرد. اما تاریخ به مرور زمان چهره حقیقی این رژیم را برملا کرد. مزدوران اجانب در لبنان امروز از بیم خشم آل سعود مانع وصول کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به لبنان  در زمینه ارز، نفت و برق و دارو نیازهای دیگر می‌شوند.

آمریکایی‌ها با تحریم‌ها و محاصره لبنان، عامل ایجاد بحران هستند

دیب فهیم گفت: اموال ما در حال حاضر در بانک‌های آمریکا مصادره شده است. یقین بدانید که آمریکا پشت صحنه این مصائب قرار دارد و دلیل و هدف آن نیز محور مقاومت است. ما در لبنان در این مرحله با سخت‌ترین خطرها مواجه هستیم. وضعیت معیشتی مردم بسیار سخت است. آمریکایی‌ها با تحریم‌ها و محاصره لبنان، خود عامل ایجاد بحران هستند، اموال مردم لبنان را سرقت کرده و به واسطه حضور سفیر خود درلبنان مانع دریافت کمک‌های خارجی یا حصول هر نوع راهکاری برای بحران موجود می‌شوند.

مردم لبنان به تحقق پیروزی‌های محور مقاومت به رهبری ایران ایمان دارند

وی افزود: همه اهداف آمریکا و عربستان و دست‌نشانده هایشان در لبنان ضربه به محور مقاومت از طریق بحران‌آفرینی است. اما ما مردم لبنان به تحقق پیروزی‌های محور مقاومت به رهبری ایران ایمان داریم و مطمئن هستیم که آینده‌ای شکوفا در انتظار کشور است.

ایران هرگز در امور داخلی لبنان دخالت نکرده است

این تحلیگر لبنانی در ادامه تصریح کرد: باید بگویم که جمهوری اسلامی ایران هیچ زمانی در امور داخلی لبنان دخالت نکرده و فقط از آزادگان و آزادی‌خواهان حمایت می‌کند. اگر ایران نبود، ما قطعا در شرایط بسیار سخت‌تری بودیم و این حمایت تنها مختص مردم لبنان نبوده بلکه مردم سوریه، بحرین، یمن و دیگر آزدادگان جهان از این کمک‌های ایران بی‌بهره نبوده‌اند.

مشکلات معیشتی امروز مردم لبنان به طور هدفمند توسط دشمن طراحی شده است

وی تاکید کرد: رنجی که امروز گریبانگیر مردم لبنان شده مشکلاتی از جنس معیشت چون برق و آب و تورم است که خیلی هدفمند از سوی دشمن طراحی شده تا مردم را به زانو درآورند البته ایمان ما به پایداری و مقاومت مانع تحقق رؤیاهای دشمن شده و تاریخ گواه این ادعاست؛ چنانکه در گذشته و از سال ۱۹۷۵ نیز بیگانگان و حتی اعراب با القاب و عناوین مختلف و با ارتش‌های مجهز علیه لبنان جنگ راه انداختند اما اکنون می‌بینیم که همگی به زباله‌دان تاریخ پیوستند و لبنان همچنان پا برجا و مردم آن آزاد و پایدار هستند.

خروجی تصمیم‌های سازمان ملل چیزی غیر از خواست و اراده واشنگتن نیست

دیب فهیم گفت: اسرائیل از لبنان اخراج شد و ما منتظر قطعنامه ۴۱۵ سازمان ملل نماندیم، زیرا ما به این سازمان که در واقع دکانی با مسماهایی چون مجمع عمومی، شورای امنیت و از این قبیل عناوین ساختگی با ادعاهای جعلی چون حقوق بشر بیش نیست، اعتمادی نداریم. این سازمان و تصمیم‌گیری آن تحت فشار آمریکاست و طبعتا خروجی آن نیز چیزی غیر از خواست و اراده واشنگتن نخواهد بود.

وی در پایان تاکید کرد: ما گزینه‌ای غیر از مقاومت پیش رو نداریم و قطعا از آن دست نخواهیم کشید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز