خبرگزاری کار ایران

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد:

عملکرد دولت بایدن در قبال بن‌سلمان، منفعلانه بود

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۶۰۲۷

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در زمینه اعدام‌های خودسرانه، از انفعال دولت آمریکا در قبال ولعیهد عربستان ابراز نگرانی کرده و خواستار تحریم وی شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، «اگنس کالامار» گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در زمینه اعدام‌های خودسرانه، از انفعال دولت «جو بایدن» در قبال «محمد بن‌سلمان» ولعیهد عربستان ابراز نگرانی کرده و از رئیس‌جمهوری جدید آمریکا خواسته محمد بن‌سلمان را به دلیل صدور دستور قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی تحریم کند.

دولت آمریکا که تحت انتقاد شدید حامیان حقوق بشر است، در پاسخ به انتقادها از عربستان خواسته گروه واکنش سریع خود را که در ارتباط با قتل خاشقجی تشکیل شده بود منحل کند و با اصلاحات ساختاری، از عدم تکرار عملیات این چنینی علیه مخالفان جلوگیری کند.

جو بایدن، بر خلاف «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری سابق آمریکا که از انتشار گزارش سیا درباره قتل جمال خاشقچی خودداری کرد، این گزارش را هفته پیش منتشر کرد و به جز محمد بن سلمان افراد کلیدی در حلقه اطراف او را تحریم کرد. در این گزارش، نقش محمد بن سلمان به عنوان آمر قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی تأیید شده است.

به‌رغم انتشار این گزارش از سوی کاخ‌سفید، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد که در سال ۲۰۱۸ میلادی، عربستان را به اعدام خودسرانه جمال خاشقجی متهم کرده بود حالا اعلام کرده است که از عملکرد دولت جو بایدن سرخورده شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز