خبرگزاری کار ایران

باکو خواهان توقف استقرار نیروهای ارمنی در خاک آذربایجان شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۵۳۹۷

جمهوری آذربایجان خواستار پایان یافتن استقرار نیروهای ارمنی در اراضی آذربایجان شد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، وزارت خارجه آذربایجان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که به‌رغم امضای بیانیه مشترک با حضور ارمنستان و روسیه در تاریخ دهم نوامبر ۲۰۲۰ که شامل توقف تمامی فعالیت‌های نظامی است، ارمنستان همچنان به انتقال نیرو به اراضی آذربایجان ادامه می‌دهد.

در این بیانیه آمده است که این نقض آشکار هنجارها و اصول حقوق بین‌المللی و به ویژه اصول حاکمیت و تمامیت ارضی کشورهاست.

در این بیانیه همچنین آمده است که اعزام غیرقانونی نیروهای ارمنی به سرزمین‌های آذربایجان که در حال حاضر نیروهای روسی در آن مستقرند، به منزله نقض اعلامیه مشترک رهبران آذربایجان، روسیه و ارمنستان در تاریخ دهم نوامبر گذشته است.

طبق بیانیه دهم نوامبر نیروهای روسی در برخی مناطق آزاد شده آذربایجان مستقر و نیروهای ارمنستان از آن سرزمی‌نها خارج می‌شوند. این بیانیه همچنین امنیت شهروندان، وسایل نقلیه و بار را در هر دو جهت کریدور لاچین تضمین می‌کند. استفاده از این کریدور برای اهداف نظامی، حمل و نقل سربازان با لباس غیر نظامی و وسایل نقلیه، نقض توافقنامه است.

وزارت خارجه آذربایجان همچنین اعلام کرده است که این اقدام‌های ارمنستان تلاش‌ها برای تامین صلح و ثبات در منطقه را به طور جدی تهدید کرده و اوضاع را بدتر می‌کند. ما خواستار توقف استقرار غیرقانونی نیروهای مسلح ارمنستان در خاک آذربایجان بوده و از جامعه جهانی می‌خواهیم اقدام‌های لازم را برای پایان دادن به این اقدام‌های ارمنستان انجام دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز