خبرگزاری کار ایران

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا:

نظامیان میانمار استفاده از خشونت را متوقف کنند

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۵۳۶۱

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که این اتحادیه به زودی در واکنش به حوادث میانمار اقدام خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «جوسب بوررل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان این‌که این اتحادیه اقدام مقام‌های نظامی میانمار را به دلیل استفاده از زور علیه غیرنظامیان محکوم می‌کند، از تصمیم اتحادیه اروپا برای پاسخ به این اقدام‌ها خبر داد.

بر اساس بیانیه اتحادیه اروپا، نیروهای امنیتی میانمار از سلاح علیه غیرنظامیان غیر مسلح استفاده کرده‌اند که این موضوع، به صراحت نقض قوانین بین‌المللی است.

بورل افزود: «خشونت به سرنگونی غیرقانونی یک دولت منتخب دموکراتیک مشروعیت نخواهد داد. مقام‌های نظامی باید بلافاصله استفاده از زور علیه غیرنظامیان را متوقف کرده و به مردم اجازه دهند از حق آزادی بیان و تجمع خود استفاده کنند».

وی افزود: «اتحادیه اروپا از مردم شجاع میانمار در دفاع از دموکراسی خود کاملاً حمایت می‌کند. اتحادیه اروپا به زودی در واکنش به این حوادث اقدام خواهد کرد».

رسانه‌های محلی میانمار پیش از این اعلام کرده بودند که دست کم ۱۷ نفر در این کشور در درگیری‌های معترضان با نیروهای پلیس کشته شده‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز