خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه فرانسه و مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی/ حمله ارتش آمریکا به مواضعی در سوریه/ تماس تلفنی رئیس‌جمهوری آمریکا با پادشاه عربستان

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۴۰۵۸

گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه فرانسه و مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، حمله ارتش آمریکا به مواضعی در سوریه و تماس تلفنی رئیس‌جمهوری آمریکا با پادشاه عربستان از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، رئیس‌جمهوری آمریکا طی تماسی تلفنی با پادشاه عربستان گفت‌وگو کرد و بنا بر گزارش‌ها، ایران نیز از محورهای این تماس تلفنی بوده است.

- اتحادیه اروپا از ایران خواست در تصمیم خود برای تعلیق اجرای پروتکل الحاقی توافق‌نامه با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تجدیدنظر کند.

- وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که ارتش به دستور رئیس‌جمهوری این کشور به مواضعی در سوریه حمله کرده است.

- وزارت خارجه فرانسه از گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه این کشور و مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با محوریت برجام خبر داد.

- مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی توافق موقت این نهاد با ایران را «فرصت گرانبهایی» به دیپلماسی برای حفظ برجام خواند.

- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تاکید بر لزوم در پیش گرفتن دیپلماسی برای حل و فصل مسأله هسته‌ای ایران، گفت که پیشنهاد تاکتیکی ما به این کشور، «پیروی در برابر پیروی» است.

-  سناتورجمهوری‌خواه ایالت آرکانزاس در بیانیه‌ای که روی وب‌سایت وی قرار گرفته است، خواستار حفظ محدودیت‌ها علیه ایران شده است.

- شبکه خبری بلومبرگ گزارش داد که آمریکا از اعضای شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌خواهد در راستای تحت فشار قرار دادن ایران برای بازگشت به رعایت کامل تعهدات برجامی خود، قطعنامه‌ای تنبیهی علیه این کشور تصویب کنند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز