خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

قرار گرفتن ولیعهد سعودی تحت عمل جراحی/ اخراج نماینده اتحادیه اروپا از ونزوئلا/ تاکید رئیس‌جمهوری روسیه بر اهمیت مبارزه با تروریسم

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۳۸۶۶

قرار گرفتن ولیعهد سعودی تحت عمل جراحی، اخراج نماینده اتحادیه اروپا از ونزوئلا و تاکید رئیس‌جمهوری روسیه بر اهمیت مبارزه با تروریسم از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، رئیس‌جمهوری روسیه شامگاه چهارشنبه تروریسم را بزرگ‌ترین خطر برای کشورش و سراسر جهان دانست.

- ونزوئلا به نماینده اتحادیه اروپا در این کشور ۷۲ ساعت برای ترک کاراکاس فرصت داد.

- معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت که مسکو از استدلال‌های مربوط به اصلاح برجام یا افزایش تعداد اعضای آن حمایت نمی‌کند.

- سخنگوی کاخ سفید گفت که آمریکا در مرحله موافقت با دعوت اروپا برای گفت‌وگو درباره ایران بوده و هنوز اقدامی عملی برای لغو تحریم‌ها انجام نداده است.

- سناتور ایالت آرکانزاس و بیش از ۴۰ قانون‌گذار جمهوری‌خواه دیگر طی قطعنامه‌ای نسبت به لغو تحریم‌ها علیه ایران هشدار دادند.

- گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهوری آمریکا برای ریاست سیا، گفت که در صورتی که صلاحیت وی برای تصدی این سمت تأیید شود، متعهد است که ارزیابی اطلاعاتی مربوط به ایران را به صراحت در اختیار مقام‌ها قرار دهد.

- وزیر خارجه آلمان از ایران خواست پیام دیپلماتیک غرب را بپذیرد تا امکان حفظ برجام وجود داشته باشد.

- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که همانطور که رئیس‌جمهوری این کشور تصریح کرده است، بهترین راه برای تعامل با مسأله هسته‌ای ایران، دیپلماسی است.

- کاخ سفید اعلام کرد که گزارش سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا درباره قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی به زودی منتشر خواهد شد.

- نماینده ایران در سازمان ملل خواستار لغو تحریم‌ها علیه تهران طی سه ماه آینده شد.

- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اعلام این‌که هنوز هیچ بخشی از دارایی‌های مسدود شده ایران در کره‌جنوبی آزاد نشده است، گفت که واشنگتن و سئول در حال رایزنی درباره این مسأله هستند.

- دیوان سلطنتی عربستان اعلام کرد که ولیعهد این کشور تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز