خبرگزاری کار ایران

کنسولگری آمریکا در هرات هدف حمله قرار گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۲۳۲

یکی از سخنگویان کاخ سفید با اعلام اینکه این حمله «قربانی آمریکایی برجا نگذاشته است»، گفت که یکی از نیروهای امنیتی و احتمالا چند نیروی نظامی افغان در این حمله زخمی شده‌اند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که افراد مسلح به نارنجک و تفنگ در ساعت‌های اولیه امروز - جمعه - در پی انفجاری بزرگ به کنسولگری آمریکا در شهر هرات در غرب افغانستان حمله کردند.
به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «ماری هارف» یکی از سخنگویان کاخ سفید با اعلام اینکه این حمله «قربانی آمریکایی برجا نگذاشته است»، گفت که یکی از نیروهای امنیتی و احتمالا چند نیروی نظامی افغان در این حمله زخمی شده‌اند.
بر اساس این گزارش، یک تن در جریان این حمله کشته شده است.
شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرده است که حداقل هفت تن در پی این حمله کشته شده‌اند.
شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از یکی از مقام‌های بیمارستان هرات نوشته است که ۹ مجروح به این بیمارستان منتقل شده‌اند.
الجزیره شمار زخمی‌ها را ۱۷ تن اعلام کرده است.
شبکه‌های خبری و رسانه‌ها از قول طالبان گفته‌اند که آن‌ها مسئولیت این حمله را برعهده گرفته‌اند.
ساعت آغاز حمله بین پنج و نیم تا شش صبح اعلام شده است؛ زمانی که - به گزارش شبکله خبری سی‌ان‌ان - کامیونی که مهاجمان در آن بودند، راه خود را به سمت ورودی کنسولگری آمریکا در هرات گشود.
«فضل‌الله وحیدی» والی هرات به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است یک خودوری بمب‌گذاری شده در ۶۰ متری کنسولگری منفجر شده است.
سخنگوی کاخ سفید گفته است که کارکنان آمریکایی سفارت، زمانی که نیرهای امنیتی ایالات متحده در حال درگیری با مهاجمان بودند، در مکان امنی پنهان شدند.
نیروهای ناتو در افغانستان(آیساف) در توئیتر خود نوشته است که محل در کنترل این نیرو‌ها بوده و این حمله متوقف شده است.
هرات به‌طور عمومی طی سال‌های گذشته از مناطق امن افغانستان به شمار می‌رفت، هر چند در ماه‌های گذشته نارضایتی‌های عمومی از کاهش امنیت خود را در برخی تظاهرات و اعتراضات شهروندی نشان داده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز