خبرگزاری کار ایران

بیانیه مشترک ایران و آژانس در پایان سفر گروسی به تهران

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۲۱۹۸

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی اتمی ایران، در پایان سفر مدیرکل آژانس به ایران، بیانیه مشترکی صادر کردند.

به گزارش ایلنا، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی اتمی ایران، در پایان سفر «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس به ایران، بیانیه مشترکی صادر کردند.

بدر این بیانیه آمده است که سازمان انرژی اتمی ایران (سازمان) و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (آژانس) روح همکاری و اعتماد متقابل تقویت شده که به بیانیه مشترک ۵ شهریور ۱۳۹۹ در تهران منجر شد و اهمیت تداوم آن همکاری و اعتماد را مورد یادآوری و تایید مجدد قرار دادند.

 سازمان، آژانس را مطلع کرد که به منظور پایبندی به قانون مصوب مجلس شورای اسلامی (قانون) تحت عنوان «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» (قانون)، ایران اجرای اقدامات داوطلبانه، آنگونه که در برجام آمده است، را از ۵ اسفند ۱۳۹۹ متوقف خواهد کرد.

 با در نظر گرفتن موارد فوق و به منظور تداوم فعالیت‌های راستی‌آزمایی و نظارت آژانس، سازمان و آژانس نسبت به موارد زیر توافق کردند:

۱- ایران به اجرای کامل و بدون محدودیت موافقتامه پادمانی با آژانس مطابق روند گذشته ادامه می‌دهد.

۲- بر اساس یک تفاهم موقت فنی دو طرفه که با قانون ایران سازگار باشد، آژانس به فعالیت‌های ضروری نظارت و راستی‌آزمایی  به مدت سه ماه ادامه ‌دهد. (طبق فهرست فنی پیوست)

۳- تفاهم صورت گرفته به طور پیوسته مورد بازنگری قرار خواهد گرفت تا نسبت به کارکرد آن برای هدفی که در نظر گرفته شده است، اطمینان حاصل شود.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز