خبرگزاری کار ایران

رافائل گروسی:

در آستانه ضرب‌الاجل ایران به «راه‌حلی موقت» رسیدیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۲۱۹۲

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که در آستانه ضرب‌الاجل ایران به «راه‌حلی موقت» رسیدیم.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که در آستانه ضرب‌الاجل ایران به «راه‌حلی موقت» رسیدیم.

گروسی که به ایران سفر کرده بود، در پایان این سفر در پیامی توئیتری نوشت که تفاهم فنی موقتی حاصل شد. آژانس به راستی‌آزمایی ضروری و نظارت در ایران ادامه می‌دهد.

وی همچنین پس از ورود به وین، در جمع خبرنگاران گفت که با تهران توافقی حاصل شده است که در چارچوب آن، میزان دسترسی بازرسان آژانس به تاسیسات هسته‌ای ایران کاهش می‌یابد ولی طی سه ماه آینده راستی‌آزمایی لازم و بازرسی‌های نظارتی ادامه خواهد داشت.

گروسی تاکید کرد که گفت‌وگوهای وی با مقام‌های ایران «نتیجه‌ای خوب و معقول» ایجاد کرده است که به طور موقت وضعیت را نجات می‌دهد.

وی افزود: «ما توافق کردیم که می‌خواهیم تفاهمی که حاصل شده است را به طور مداوم مورد بررسی قرار دهیم، بنابراین اگر بخواهیم آن را به حالت تعلیق درآوریم یا تمدید کنیم، این کار امکان‌پذیر است».

گروسی در ادامه گفت: «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امیدوار بوده است که بتواند شرایطی را که بسیار ناپایدار بود، تثبیت کند و معتقدم که این تفاهم فنی این کار را انجام می‌دهد تا مشورت‌های سیاسی دیگر در سطوح دیگر نیز انجام شود».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز