خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه آمریکا:

نشست غیررسمی گروه ۱+۵، تسهیل‌کننده مسیر دیپلماسی در قبال ایران است

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۱۱۴۲

وزیر خارجه آمریکا با تاکید بر این‌که این کشور در نشست غیررسمی گروه ۱+۵ شرکت خواهد کرد، گفت که این نشست، تسهیل‌کننده مسیر دیپلماسی در قبال ایران است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا با تاکید بر این‌که این کشور در نشست غیررسمی گروه ۱+۵ شرکت خواهد کرد، گفت که این نشست، تسهیل‌کننده مسیر دیپلماسی در قبال ایران است.

بلینکن گفت که آمریکا دعوتنامه اتحادیه اروپا برای شرکت در نشست غیر رسمی کمیسیون مشترک برجام را دریافت کرده‌ و در نشستی که تروئیکای اروپایی به همراه روسیه و چین و همچنین ایران در آن حضور خواهند داشت، شرکت می‌کنیم.

وی با اشاره به نشست مجازی خود با وزرای خارجه سه کشور اروپایی درباره ایران، گفت که نتیجه این مذاکرات این بود که نشان داد مواضع آمریکا و اروپا بار دیگر همسو شده به دنبال اهداف متفاوتی نیستند.

وزیر خارجه آمریکا بار دیگر موضع «جو بایدن» رئیس‌جمهوری این کشور را تکرار کرده و گفت که در صورت بازگشت ایران به رعایت کامل تعهدات برجامی خود، آمریکا نیز در مسیر مشابهی گام برخواهد داشت.

وی با تکرار برخی زیاده‌خواهی‌ها، گفت که پس از احیای برجام به دنبال مستحکم‌تر کردن و طولانی‌تر کردن آن خواهیم بود و تلاش می‌کنیم مسائلی مانند سیاست‌های منطقه‌ای ایران و برنامه موشکی این کشور را پیگیری کنیم.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز