خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

تصمیم رئیس‌جمهوری الجزایر برای انحلال پارلمان و ترمیم کابینه/ گفت‌وگوی تلفنی وزرای دفاع آمریکا و عربستان/ ابراز امیدواری آمریکا نسبت به همکاری با روسیه و چین در خصوص برجام

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۰۹۲۶

تصمیم رئیس‌جمهوری الجزایر برای انحلال پارلمان و ترمیم کابینه، گفت‌وگوی تلفنی وزرای دفاع آمریکا و عربستان و ابراز امیدواری آمریکا نسبت به همکاری با روسیه و چین در خصوص برجام از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، دبیرکل ناتو، گفت که وزرای دفاع کشورهای عضو این پیمان درباره خروج نیروهای ناتو از افغانستان یا زمان آن تصمیمی نگرفتند

- نماینده موقت آمریکا در سازمان ملل متحد روز پنجشنبه به وقت محلی طی نامه‌ای به شورای امنیت، موضع ادعایی دولت سابق این کشور در خصوص فعال شدن مکانیزم ماشه و احیای خودکار تمامی تحریم‌ها علیه ایران را پس گرفت.

- وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که دولت این کشور آماده بازگشت به مذاکرات با ایران و سایر اعضای گروه ۱+۵ در خصوص پیوستن مجدد به برجام است.

- مقام‌های آمریکایی اعلام کردند که دولت جدید این کشور اقدام دولت سابق در محدود کردن تردد دیپلمات‌های ایرانی در سازمان ملل را تسهیل کرده است.

- سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا از نزدیک در حال کار با هم‌پیمانانش برای تعامل و هماهنگی در زمینه آینده برجام است.

- وزیر دفاع آمریکا و ولیعهد و وزیر دفاع عربستان در تماسی تلفنی درباره برخی مسائل راهبردی دوجانبه و منطقه‌ای از جمله ایران گفت‌وگو کردند.

- رئیس‌جمهوری آمریکا در نخستین تماس خود با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که چهارشنبه گذشته صورت گرفت، وی را در جریان تغییر سیاست دولت خود در قبال ایران، قرار نداد.

- رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به اعلام آمادگی دولت این کشور برای مذاکره با ایران در خصوص برجام، گفت که از این تصمیم استقبال می‌کند.

- رئیس‌جمهوری الجزایر از تصمیم خود برای انحلال پارلمان و ترمیم کابینه خبر داد.

- یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که کشورش امیدوار است منافع مشترک واشنگتن با پکن و مسکو، زمینه همکاری در خصوص برجام را فراهم کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز