خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

خروج رسمی نام انصارالله یمن از فهرست گروه‌های تروریستی/ پیشنهاد رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای سفر به ایران/ تاکید وزیر خارجه آمریکا بر باز بودن مسیر دیپلماسی برای ایران

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۹۹۸۵

خروج رسمی نام انصارالله یمن از فهرست گروه‌های تروریستی، پیشنهاد رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای سفر به ایران و تاکید وزیر خارجه آمریکا بر باز بودن مسیر دیپلماسی برای ایران از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که نام انصارالله یمن از فهرست گروه‌های تروریستی حذف شد.

- دبیر کل حزب‌الله در سالروز شهادت فرماندهان مقاومت لبنان به رژیم صهیونیستی هشدار داد که با دم شیر بازی نکند.

- سخنگوی کاخ سفید گفت که نخستین رهبر در منطقه خاورمیانه که رئیس‌جمهوری آمریکا با وی تماس خواهد گرفت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواهد بود.

- نماینده موقت آمریکا در سازمان ملل متحد با تکرار برخی یاوه‌سرایی‌ها مدعی شد ایران عامل ایجاد بی‌ثباتی در عراق است.

- نماینده ویژه آمریکا در امور یمن، با اشاره به وعده‌های اخیر واشنگتن برای پایان دادن به بحران در این کشور، گفت که در حال حاضر فرصتی مناسب برای ایران ایجاد شده است که نشان دهد از راه‌حلی صلح‌آمیز حمایت می‌کند.

- آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دریافت نامه ایران درباره توقف اجرای اقدام‌های داوطلبانه در چارچوب برجام را تأیید کرد.

- وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با «‌ان‌پی‌آر» با تکرار برخی ادعاها در خصوص این‌که ابتدا ایران باید به اجرای کامل تعهدات برجامی خود بازگردد، گفت که در حال حاضر مسیر دیپلماسی برای تهران باز است.

- رئیس‌جمهوری آمریکا با بیان این‌که از صحبت کردن درباره سلف خود خسته شده است، گفت که چهار سال آینده متعلق به مردم آمریکا است نه رئیس‌جمهوری سابق.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز