خبرگزاری کار ایران

دفتر اطلاع‌‌رسانی رئیس‌جمهوری لبنان:

سعد الحریری عامدانه قانون اساسی را نقض می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۸۹۵۵

دفتر اطلاع‌‌رسانی رئیس‌جمهوری لبنان به سخنان مامور تشکیل کابینه این کشور و اصرار وی به تشکیل دولتی که آن را متخصص و فراحزبی خوانده است، واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، دفتر اطلاع‌‌رسانی رئیس‌جمهوری لبنان به سخنان «سعد الحریری» مامور تشکیل کابینه این کشور و اصرار وی به تشکیل دولتی که آن را متخصص و فراحزبی خوانده است، واکنش نشان داد.

دفتر اطلاع‌‌رسانی ریاست‌جمهوری لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که بار دیگر سعد الحریری مامور تشکیل کابینه لبنان از سالروز ترور «رفیق حریری» پدرش سوء استفاده کرد تا با ایراد نطقی، ناکامی‌ها در تشکیل کابینه لبنان را توجیه کند.

در این بیانیه آمده است که سخنان امروز سعد الحریری مملو از مغالطه‌‌ها و گفته‌‌های نادرستی است که اصلا نیازی نیست بخواهیم پاسخش را بدهیم، زیرا جمع‌بندی نتایج ۱۴ جلسه رایزنی (میان مامور تشکیل کابینه با رئیس‌جمهوری لبنان درباره تشکیل دولت آتی) در یک بیانیه ممکن نیست.

در بیانیه دفتر ریاست‌جمهوری لبنان آمده است: «می‌توان به این نکته اشاره کرد که اعترافات سعد الحریری در اظهارات امروز خود به تنهایی مؤید این موضوع است که او از طریق تشکیل کابینه درصدد تحمیل آداب و رسوم جدیدی مغایر با اصول و قانون اساسی و منشور آشتی ملی است».

به دنبال انفجار بندر بیروت در مرداد ماه  گذشته و استعفای دولت «حسان دیاب» نخست‌وزیر سابق لبنان، سعد الحریری مامور تشکیل کابینه جدید این کشور شد؛ اما با گذشت چند ماه هنوز موفق به تشکیل دولت نشده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز