خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

معرفی کابینه جدید ایتالیا/ تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا برای تعطیلی بازداشتگاه «گوانتانامو»/ بازنگری پنتاگون در توافق با طالبان

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۷۷۶۸

معرفی کابینه جدید ایتالیا، تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا برای تعطیلی بازداشتگاه «گوانتانامو» و بازنگری پنتاگون در توافق با طالبان از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، وکیل رئیس‌جمهوری سابق آمریکا امروز -جمعه- در دادگاه استیضاح سنا گفت که روند استیضاح تلاشی از سوی دموکرات‌ها برای محروم کردن وی از کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ است.

- سخنگوی کاخ سفید بار دیگر اعلام کرد که ابتدا ایران باید به رعایت کامل تعهدات برجامی خود بازگردد.

- رئیس سابق بانک مرکزی اروپا که پیش‌تر از سوی رئیس‌جمهوری ایتالیا مامور تشکیل کابینه شده بود، رسما ریاست دولت را پذیرفت و به عنوان نخست‌وزیر جدید این کشور معرفی شد.

- سخنگوی کاخ سفید برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر این‌که رئیس‌جمهوری آمریکا عامدانه با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تماسی نداشته و در صدد نادیده گرفتن وی بوده است را رد کرد.

- نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته است مشاور امنیت ملی این رژیم را به عنوان مسئول هدایت مذاکرات تل‌آویو و واشنگتن در خصوص برجام معرفی کند.

- سخنگوی کاخ‌سفید از تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا برای تعطیلی بازداشتگاه «گوانتانامو» خبر داد.

- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره ضرب‌الاجل تعیین‌شده توسط ایران برای توقف اجرای پروتکل الحاقی و کاهش شمار بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این کشور، گفت که همچنان راهی طولانی در پیش داریم ولی به سرعت حرکت می‌کنیم.

- وزارت دفاع آمریکا از تصمیم برای بازنگری در توافق با طالبان خبر داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز