خبرگزاری کار ایران

تلاش مقام‌های پیشین جمهوری‌خواه برای تشکیل حزبی جدید در مخالفت با ترامپ

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۷۳۴۵

منابع آگاه از تلاش مقام‌های پیشین حزب جمهوری‌خواه برای تشکیل حزب جدید از بین راستی‌های میانه‌رو در مخالفت با رئیس‌جمهور پیشین آمریکا خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، چهار منبع آگاه اعلام کردند که ده‌ها مقام پیشین جمهوری‌خواه که معتقد هستند این حزب تمایلی به مقابله با «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا و تلاش‌های وی برای تخریب دموکراسی در این کشور ندارد، در حال رایزنی برای تشکیل حزبی برآمده از جبهه راست میانه‌رو هستند. 

به گفته این منابع آگاه، رایزنی‌های موجود شامل جمهوری‌خواهان منتخب پیشین و همچنین مقام‌های سابق در دولت‌های جمهوری‌خواه «رونالد ریگان»، «جرج بوش» پدر و پسر‌، ترامپ، سفرای پیشین و نیز کارشناسان استراتژیک جمهوری‌خواه می‌شود. 

بیش از ۱۲۰ نفر از این مقام‌های پیشین جمهوری‌خواه جمعه گذشته از طریق برنامه زوم موضوع تشکیل گروه جدید را که بر اساس برنامه «ایدئولوژی محافظه‌کارانه واقعی» از جمله پایبندی به قانون اساسی و حاکمیت قانون فعالیت خواهد کرد، بررسی کردند. 

این منابع معتقد هستند که این طرح برای از دور خارج کردن برخی نامزدها در برخی رقابت‌ها و در عین حال حمایت از برخی نامزدهای راست میانه‌رو جمهوری‌خواه‌، مستقل یا دموکرات در برخی رقابت‌های دیگر است.

«ایوان مک مولن»، که مدیر ارشد سیاست‌گذاری در کنوانسیون جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان بود و به عنوان یک چهره مستقل در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ شرکت کره بود، گفت که در جلسه گفت‌و‌گو از طریق برنامه زوم با مقامات پیشین که نگران تسلط ترامپ به جمهوری‌خواهان و تحولات ملی حزب هستند، مشارکت داشته است.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز