خبرگزاری کار ایران

عضو شورای سیاسی انصارالله:

موضع بایدن اعتراف به دخالت مستقیم آمریکا در جنگ یمن است/ گریفیتس نماینده انگلیس در یمن با پوشش سازمان ملل است

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۷۲۶۶

عضو شورای سیاسی انصارالله تاکید کرد که اظهارات اخیر رئیس‌جمهوری آمریکا درباره لزوم توقف جنگ علیه یمن و فروش سلاح به عربستان سعودی، به مفهوم اعتراف به چند حقیقت مسلم است.

«محمد القبلی» عضو شورای سیاسی انصارالله یمن در تشریح مواضع «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری آمریکا در قبال جنگ علیه یمن و خیز وی برای اقدام‌هایی چون لغو نام جنبش انصارالله از فهرست تروریسم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: موضع جدید دولت آمریکا در واقع اعتراف به حقیقتی مجسم و عینی در برابر جهانیان است و آن همان جنایت عصر امروز و فاجعه انسانی است که یمن در نتیجه تجاوز و محاصره ظالمانه از سوی ائتلاف متجاوز به سرکردگی آمریکا و متحدانش در منطقه در معرض آن قرار گرفته است.

القبلی تصریح کرد: اعتراف به چنین حقیقتی مستلزم اتخاذ موضعی بود که آمریکا بگوید عربستان و کشورهای ائتلاف متجاوز باید فورا جنگ را متوقف کرده و به محاصره مردم یمن پایان دهند. 

وی افزود: حقیقت دوم که واشنگتن با موضع‌گیری‌های جدیدش در قبال یمن و جنگ علیه ملت این کشور به آن اعتراف کرده است، دخالت مستقیم خود در تجاوز به یمن است و این خود، مستلزم عذرخواهی از مردم یمن بود.

عضو شورای عالی انصارالله یمن تاکید کرد: واشنگتن همچنین اعتراف کرده است که دولت صنعا بر مناطقی تسلط دارد که بیش از ۸۰ درصد مردم یمن در این مناطق ساکن هستند و این امر خود مستلزم آن است که دولتی مردم‌نهاد را به رسمیت بشناسند نه افراد و اشخاصی مانند «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری که از شش سال پیش در هتلی خارج از یمن پناه گرفته و مدعی حکومتی مشروع است.

وی درباره موضع جنبش انصارالله در قبال عملکرد «مارتین گریفیتس»، نماینده سازمان ملل در امور یمن گفت: منطق این سفیر بریتانیایی که اعمال مردم یمن در دفاع از خود را خصمانه توصیف می‌کند، بیانگر این پیام است که او نماینده کشورش در پوشش سازمان ملل است نه یک سفیر حقیقی بین‌المللی.

القبلی گفت: حال اگر سازمان ملل اصرار دارد که از منظر ائتلاف متجاوز به  پرونده یمن نزدیک شود، در ادامه رنج مردم این کشور سهیم خواهد بود، زیرا هرکس برای برقراری صلح میانج‌یگری میکند، باید ابتدا منطق منحرف و دور از حقیقت خود را  خود را اصلاح کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز