خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

تشکیل کابینه جدید سودان/ ورود کاروان نظامی آمریکا از عراق به سوریه/ گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه آلمان و رژیم صهیونیستی

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۶۴۴۷

تشکیل کابینه جدید سودان، ورود کاروان نظامی آمریکا از عراق به سوریه و گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه آلمان و رژیم صهیونیستی مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، وزیر خارجه روسیه شامگاه دوشنبه گفت که غرب تلاش دارد مسئله منتقد صاحب‌نام روس را بدل کند به مهم‌ترین موضوع در مذاکره با مسکو.

- سخنگوی کاخ سفید با تاکید بر این‌که آنچه به نقل از رئیس‌جمهوری آمریکا در خصوص برجام و تحریم‌های ایران گزارش شده نادرست است، گفت که موضع وی در قبال توافق هسته‌ای ایران تغییری نکرده است.

- فرمانده تروریست‌های سنتکام با تکرار برخی یاوه‌سرایی‌ها درباره سیاست‌های منطقه‌ای ایران، این کشور را عامل اصلی بی‌ثباتی در منطقه خواند.

- ایالات متحده آمریکا با نقض آشکار قوانین بین‌المللی محموله جدیدی متشکل از خودروها و کامیون‌های حامل تجهیزات لجستیک را از عراق وارد سوریه کرد.

- وزرای خارجه آلمان و رژیم صهیونیستی امروز -دوشنبه- طی تماسی تلفنی درباره ایران رایزنی کردند.

- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با رد برخی گمانه‌زنی‌ها، تأکید کرد که نماینده سازمان ملل در امور یمن، در جریان سفر اخیر خود به تهران حامل پیامی از واشنگتن نبود.

- مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیر خارجه چین طی تماسی ویدئویی درباره برجام و اجرای کامل این توافق توسط تمامی طرف‌ها گفت‌وگو کردند.

- حاکم نظامی میانمار در نخستین‌ سخنرانی خود از زمان به گرفتن قدرت توسط ارتش‌، وعده برگزاری انتخابات جدید داد.

- وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در حساب کاربری توئیتری خود از گفت‌وگوی تلفنی با همتای آمریکایی خود خبر داد.

- ارتش رژیم صهیونیستی ورود ناگهانی خودرو به پایگاه «نواتیم» را تأیید کرد.

- نخست‌وزیر سودان شامگاه دوشنبه از تشکیل دولت جدید این کشور خبر داد.

- وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» گفت که در صورت بازگشت تهران به تعهدات برجامی خود، واشنگتن مسیر دیپلماسی را در پیش می‌گیرد.

- وزارت دفاع آمریکا از ابتلای یک چهارم نیروهای ناو «تئودور روزولت» به کرونا خبر داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز