خبرگزاری کار ایران

وزارت خارجه آمریکا خبر داد:

تعلیق فوری توافق‌های پناهندگی دولت ترامپ با ۳ کشور آمریکای مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۵۴۸۵

دولت جدید آمریکا از تعلیق فوری توافق‌های پناهندگی با سه کشور توسط دولت پیشین این کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری جدید آمریکا اعلام کرد که توافق‌های صورت گرفته در دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری پیشین این کشور را با کشورهای السالوادور، گواتمالا، هندوراس درباره پناهندگی فورا به حالت تعلیق درآورده است. 

«آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «این توافق‌ها را معلق و عملیات پایان دادن به توافق‌های دو جانبه درباره پناهندگی با دولت‌های السالوادور، گواتمالا و هندوراس را آغاز کردم. این کار به عنوان نخستین گام ملموس برای افزایش مشارکت و همکاری در منطقه است که توسط رئیس‌جمهور ترسیم شده است.»

این توافق‌های امضا‌شده بین دولت ترامپ و کشورهای آمریکای مرکزی در سال ۲۰۱۹ پناهجویان منطقه را به درخواست پناهندگی ابتدا به کشورهای مذکور پیش از آمریکا وادار می‌کند.

وزارت خارجه آمریکا روز گذشته‌ اعلام کرد که این سیاست‌ها هرگز با کشور السالوادور و هندوراس اجرایی نشده و عملیات انتقال به گواتمالا نیز از نیمه ماه مارس ۲۰۲۰ به دلیل شیوع پاندمی کرونا متوقف شده بود. 

بایدن هفته گذشته مجموعه اقداماتی را برای تغییر سیستم مهاجرتی آمریکا از جمله تشکیل یک گروه ویژه برای جمع مجدد خانواده‌های پراکنده در مرز بین آمریکا و مکزیک و همچنین سیاست افزایش سقف سالانه پناهندگان خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز