خبرگزاری کار ایران

جو بایدن:

آمریکا طی سال‌های گذشته وجاهت اخلاقی خود را از دست داده است/ با نژادپرستی مبارزه می‌کنیم/ جنگ یمن هر چه سریع‌تر متوقف شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۴۴۷۶

رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنرانی خود با محوریت سیاست خارجی، بر لزوم احیای دیپلماسی و حاکمیت قانون تأکید کرد.

به گزارش ایلنا، «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنرانی خود با محوریت سیاست خارجی، بر لزوم احیای دیپلماسی و حاکمیت قانون تأکید کرد و گفت که ایالات متحده دیگر در عرصه جهانی غایب نخواهد بود.

بایدن افزود که آمریکا طی سال‌های گذشته وجاهت اخلاقی خود را از دست داده است؛ ما تلاش می‌کنیم وجهه آمریکا را بازگردانیم. ما نه تنها به دنبال ترمیم آسیب‌های چند سال گذشته هستیم، بلکه برای حل مشکلات فعلی جهان از جمله پدیده گرمایش زمین و تهدیدهای چین و روسیه علیه دموکراسی نیز تلاش می‌کنیم.

وی با انتقاد از بازداشت «الکسی ناوالنی» منتقد کرملین خواستار آزادی هر چه سریع‌تر وی شد.

بایدن افزود که آمریکا برای پیشبرد منافع خود بر روسیه اعمال فشار خواهد کرد. وی با اشاره به تمدید توافق «استارت نو» میان واشنگتن و مسکو، گفت که در عین حال که به دنبال چنین همکاری‌هایی هستیم، از ایستادن در برابر روس‌ها در خصوص مسائلی مانند دخالت در انتخابات آمریکا و مسموم کردن ناوالنی نیز ابایی نداریم. ما همچنین در برابر بلندپروازی‌های چین خواهیم ایستاد.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین با اشاره به کودتای نظامی در میانمار، تحرکات ارتش برای قبضه قدرت و بازداشت سران حزب حاکم را محکوم کرد و گفت که دموکراسی هرگز نباید تضعیف شود، یا خواسته مردم بی‌اهمیت انگاشته شود.

وی افزود که از پیشبرد تلاش‌ها برای پایان دادن به حمایت از خشونت در یمن حمایت می‌کنیم. ما خواستار پایان هر چه سریع‌تر جنگ در یمن و رنج مردم این کشور هستیم.

بایدن با تکرار برخی یاوه‌گویی‌ها، ایران را به دخالت در امور داخلی یمن متهم کرد.

رئیس‌جمهوری آمریکا با اذعان به وجود نژادپرستی در این کشور، گفت که دولت وی برای مقابله با آن تلاش خواهد کرد.

بایدن با اشاره به بحران همه‌گیری کرونا در آمریکا گفت که کشورش تعامل با سازمان جهانی بهداشت را از سر خواهد گرفت و گفت که می‌توانیم آمادگی بهتری در مقابل همه‌گیری کرونا و پاندمی‌های آینده در جهان داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز