خبرگزاری کار ایران

گزارش دفاعی کره جنوبی:

پیونگ یانگ پیشرفت چشمگیری در زمینه فناوری کوچک‌سازی سلاح هسته‌ای داشته است

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۳۲۸۷

وزارت دفاع کره جنوبی طی گزارشی اعلام کرد که کره شمالی به اندازه کافی سلاح هسته‌ای در اختیار دارد و توانایی‌های آن در کوچک‌سازی سلاح هسته‌ای به سطح قابل توجهی رسیده است.

به گزارش ایلنا به نقل از یونهاپ، وزارت دفاع کره جنوبی طی گزارشی اعلام کرد که کره شمالی به اندازه کافی سلاح هسته‌ای در اختیار دارد و توانایی‌های آن در کوچک‌سازی سلاح هسته‌ای به سطح قابل توجهی رسیده است.

وزارت دفاع کره جنوبی با انتشار گزارش دفاعی از سال ۲۰۲۰ اعلام کرد که کره شمالی حدود ۵۰ کیلوگرم ماده پلوتنیوم در اختیار دارد که این میزان برای ساخت سلاح هسته‌ای کفایت می‌کند. همچنین مقدار فراوانی اورانیوم غنی‌شده دارد و توان این کشور برای کوچک‌سازی سلاح هسته‌ای به سطح بالایی رسیده است. 

در این گزارش تاکید شده است که ارتش کره شمالی در دو سال گذشته تعداد تیپ‌های موشکی وابسته به نیروهای استراتژیک را که موشک‌های بالستیک را راه‌اندازی می‌کنند، از ۹ تیپ به ۱۳ تیپ و همچنین تعداد لشکرهای پیاده مکانیزه که مجهز به سلاح زرهی هستند را از چهار لشکر به شش لشکر افزایش داده است. 

در این گزارش تصریح شده است که افزایش تعداد یگان‌های نظامی به گسترش امکانات موشکی مرتبط است.

در این گزارش قید شده است که کره شمالی در حال ساخت یک زیردریایی جدید با توانایی حمل موشک بالستیکی است که از این زیردریایی پرتاب شده است.  

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز