خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهوری اوکراین:

ناآرامی‌های اخیر کنگره ضربه سختی به دموکراسی در آمریکا وارد کرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۲۶۵۸

رئیس‌جمهوری اوکراین تاکید کرد که تصور آمریکا به عنوان مرکز دموکراسی پس از ناآرامی‌های اخیر در کاخ کنگره بسیار سخت است.

به گزارش آمریکا به نقل از اکسیوس، «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهوری اوکراین تاکید کرد که پس از ناآرامی‌های اخیر در کاخ کنگره آمریکا بسیار سخت که این کشور را به عنوان مرکز دموکراسی تصور کرد.

زلنسکی گفت: «به اعتقاد من این ناآرامی‌ها ضربه سختی به دموکراسی آمریکا بود. ما معمولا معتقد بودیم که در آمریکا نهادهای دموکراتیک ایده‌آلی وجود دارد و می‌گفتیم آمریکا کشوری است که در آن قدرت به طور مسالمت‌آمیز و بدون جنگ از یک رئیس‌جمهور به رئیس‌جمهور دیگر منتقل می‌شود.»

زلنسکی تاکید کرد که اوکراین شاهد دو انقلاب بوده است و بنابراین احتمال وقوع چنین مواردی را درک می‌کند. با این حال‌، هیچ‌کس انتظار ندارد که چنین اتفاقی در آمریکا رخ دهد. این نشان می‌دهد که در آنجا همه چیز عالی نیست.

وی افزود: «من از این بابت بسیار نگران بودم. من نمی‌خواهم کودتا علیه قدرت در آمریکا انجام شود ‌یا حادثه تیراندازی و وقوع تلفات جانی رخ دهد. زیرا پس از آن به اعتقاد من بسیار سخت که آمریکا را به عنوان نماد دموکراسی در جهان بپذیریم.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز