خبرگزاری کار ایران

اظهارات سخنگوی طالبان در مورد اعلامیه نمایندگان برخی کشورها

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۲۵۷۲

سخنگوی طالبان طی بیانیه‌ای به اظهارات برخی کشورها در زمینه تحولات افغانستان واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا، «ذبیح‌الله مجاهد»، سخنگوی طالبان طی بیانیه‌ای به اظهارات برخی کشورها در زمینه تحولات افغانستان واکنش نشان داد. 

متن این بیانیه بدین شرح است: 

«‌نمایندگان بعضی کشورهای اروپایی و کشورهای دیگر اتهامات بی‌اساسی را بر طالبان بسته‌اند، که گویا بدون موجب به جنگ دوام می‌دهند، مردم را می‌کشند، تأسیسات عام‌المنفعه را تخریب می‌کنند و در کشتارهای هدفمند دست دارند.

طالبان افغانستان اینگونه اتهامات را رد می‌کند.

اتهامات وارده حقیقت ندارد. طالبان افغانستان در هیچگونه کشتار مردم ملکی دست ندارد و در هیچ جا تاسیسات عام المنفعه را از بین نبرده، بلکه بازسازی و نگهداری تاسیسات عام المنفعه را مسئولیت خود می‌داند.

سیاست طالبان از آغاز همین‌است که مشکلات باید از راه گفت‌وگو حل شود.

اشغال خارجی عامل اصلی و درجه یک بحران جاری در افغانستان است، که در نتیجه آن افغان‌ها بیست سال کشته‌ شدند، اینجا‌ یک اداره بی کفایت بر مردم تحمیل شده، و هنوز هم به حمایت خود از رژیم آغشته به فساد دوام می‌دهد.

جای بسیار تاسف است که در فجایع، ویرانی‌ها، بمباران‌ها، کشتارها و جنایات گوناگون بیست سال گذشته، که بر ملت ما تحمیل شده، به شمول اتحادیه اروپایی اکثر کشورها در آن مستقیم و یا بالواسطه دخیل بوده‌اند و بعضی شان هنوز هم تلاش دارند که حضور نیروهای اشغالگر آمریکایی در افغانستان تمدید شود و جنگ جاری هنوز هم دوام یابد.

طالبان حق دارد که کشور خود را از هر راه مشروع از چنگ نیروهای اشغالگر نجات بدهد.

اگر پیمان دوحه عملی شود، هم به خیر آمریکا، هم به خیر دیگر کشورهای دخیل و هم به خیر افغان‌هاست. اما برعکس اگر کسی پیمان‌ دوحه را نادیده بگیرد و برای دوام جنگ و تمدید اشغال بهانه‌جویی کند، پس ملت مجاهد افغانستان چنانکه در تاریخ خود ثابت کرده‌است از ارزش‌ها، خاک، کشور و حقوق خود دلیرانه‌ دفاع می‌کند.

اینکه‌ ما‌ حرف‌ از مذاکرات و تفاهم می‌زنیم، باید کسی ازان سؤ‌استفاده نکند و نه هم باید آن را دلیل ضعف ما بداند.

ما درعقب خود یک ملت پر افتخار و آزاده داریم، که در برابر هر گونه دسایس و توطئه‌ها ایستادگی خواهد کرد. ‌ 

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی

۱۹/۶/۱۴۴۲هـ ق

۱۳/۱۱/۱۳۹۹هـ ش ــ ۲۰۲۱/۲/۱م».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز