خبرگزاری کار ایران

جاسوس سابق ک‌.‌گ.‌ب:

سرویس اطلاعات شوروی از ۴۰ سال پیش روی ترامپ سرمایه‌گذاری کرده بود

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۱۷۶۵

یک جاسوس سابق در سرویس اطلاعات شوروی تاکید کرد که مسکو برای مدت ۴۰ سال روی رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا سرمایه‌گذاری کرده بود.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «یوری شویتز» (۶۷ ساله) جاسوس سابق سرویس اطلاعات شوروی اعلام کرد که مسکو برای مدت ۴۰ سال روی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا ‌سرمایه‌گذاری کرده بود. 

یوری شویتز ‌به عنوان منبع اصلی کتابی به شمار می‌رود که «کریگ اونگر»، روزنامه‌نگار آمریکایی به زودی درباره ترامپ منتشر خواهد کرد.

شویتز درباره رابطه ترامپ با سرویس اطلاعات شوروی گفت: «این مثالی است که در آن افراد هنگامی که فقط دانشجو بودند استخدام می‌شدند و سپس به سمت‌های مهم می‌رسیدند. چنین چیزی در مورد ترامپ نیز اتفاق افتاد.»

شویتز در دهه ۱۹۸۰ به عنوان خبرنگار خبرگزاری تاس به صورت مخفیانه برای سرویس اطلاعات شوروی در واشنگتن کار می‌کرد.

اونگر در کتاب خود نوشت که سرمایه‌گذاری روی ترامپ توسط اطلاعات شوروی از سال ۱۹۷۷ آغاز شد ، زمانی که ترامپ با «ایوانا زلنیکووا»، یک مدل از کشور چک ازدواج کرد و دستگاه اطلاعات چک با همکاری شوروی او را زیر نظر قرار داد. 

سه سال بعد‌، ترامپ ۲۰۰ تلویزیون از شرکت «جوی لود» خریداری کرد که نیمی از آن متعلق به «سیمون کسلین» مهاجر شوروی است. کسلین به اطلاعات شوروی توصیه کرده بود که روی ترامپ به عنوان یک تاجر جوان که قصد دارد در جامعه آمریکا رشد کرده، سرمایه‌گذاری کند.

کسلین تاکنون ارتباط با سرویس اطلاعات شوروی را انکار کرده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز