خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

رد گزارش وزارت خزانه‌داری آمریکا درباره القاعده از سوی طالبان/ صدور چند دستور اجرایی توسط رئیس کاخ سفید برای مقابله با تغییرات اقلیمی/ گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه آمریکا با همتایان انگلیسی و آلمانی درباره ایران

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۰۸۰۲

رد گزارش وزارت خزانه‌داری آمریکا درباره القاعده از سوی طالبان، صدور چند دستور اجرایی توسط رئیس کاخ سفید برای مقابله با تغییرات اقلیمی و گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه آمریکا با همتایان انگلیسی و آلمانی درباره ایران از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، وزرای خارجه آمریکا و رژیم صهیونیستی تلفنی درباره ایران گفت‌وگو کردند.

- دولت جدید آمریکا فروش سلاح به عربستان سعودی و امارات را به طور موقت متوقف کرد.

- وزیر خارجه جدید آمریکا در نخستین نشست خبری خود بعد از تصدی این سمت گفت که در صورت بازگشت ایران به تعهدات برجامی خود، آمریکا نیز به این توافق باز خواهد گشت.

- وزیر خارجه جدید آمریکا طی تماسی تلفنی با همتایان آلمانی و انگلیسی خود، با آنها درباره ایران و توافق هسته‌ای با این کشور گفت‌وگو کرده است.

- وزیر خارجه آلمان طی مواضعی بی‌اساس، ایران را به در پیش گرفتن رویکردهای «تهاجمی» در منطقه متهم کرد و گفت که این رفتارها و همچنین برنامه موشکی این کشور باید مورد بحث قرار گیرد.

- سخنگوی حماس تاکید کرد که اظهارات رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در رابطه با برنامه‌ریزی این رژیم برای حمله به مناطق مسکونی در هر جنگی در آینده چه در غزه و چه در لبنان، بیانگر عربده‌کشی و خوی تجاوزکارانه این رژیم علیه ملت فلسطین و کل امت است.

- رهبر جمهوری‌خواهان مجلس سنای آمریکا از دولت جدید این کشور خواسته است مواضع سختگیرانه‌ رئیس‌جمهوری سابق آمریکا علیه ایران و چین را حفظ کند.

- طالبان با صدور بیانیه‌ای گزارش وزارت خزانه‌داری آمریکا در خصوص قدرت گرفتن القاعده تحت حمایت طالبان را رد کرد.

- نامزد تصدی سمت نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد گفت که دولت جدید این کشور تمامی تلاش خود را برای حصول اطمینان از عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای به کار خواهد گرفت.

- رئیس‌جمهوری آمریکا چندین فرمان اجرایی برای مقابله با تغییرات اقلیمی امضا کرد.

- وزیر امور خارجه فرانسه بر اهمیت بازگشت به برجام تاکید کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز