خبرگزاری کار ایران

پوتین لایحه تایید تمدید پیمان «استارت نو» را به دوما تسلیم کرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۰۲۴۸

رئیس‌جمهوری روسیه لایحه تایید تمدید پیمان استارت نو را به دومای دولتی تسلیم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز سه شنبه لایحه تصویب تمدید پیمان بین روسیه و ایالات متحده در مورد اقدام‌های کاهش و محدود کردن سلاح‌های تهاجمی استراتژیک را به دومای دولتی تسلیم کرد.

متن لایحه در پایگاه داده الکترونیکی دوما منتشر شده است.

همانطور که سرویس مطبوعاتی کرملین پیش از این گزارش داده بود، رئیس‌جمهوری روسیه و «جو بایدن» همتای روس وی از تبادل یادداشت‌های دو کشور در مورد تمدید پیمان استارت نو ابراز خرسندی کردند. کرملین تأکید کرد که در روزهای آینده طرفین تمام مراحل لازم را برای اطمینان از کارکرد بیشتر این سازوکار قانونی مهم بین‌المللی برای محدودیت متقابل زرادخانه‌های موشک هسته‌ای به اتمام می‌رسانند.

همچنین شورای فدراسیون و دومای دولتی روسیه آمادگی خود را برای کار به منظور تمدید پیمان استارت نو در راستای اقدام‌ برای کاهش بیشتر و محدود کردن سلاح‌های استراتژیک تهاجمی اعلام کردند.

«سرگئی تسکوف» یکی از اعضای کمیته امور بین‌الملل شورای فدراسیون روسیه، گفت: «ما هر لحظه آماده انجام این کار هستیم. اگر چنین نیازی وجود داشته باشد، بعید نمی‌دانم که فردا بتوانیم این کار را انجام دهیم». "

در همین رابطه «لئونید اسلوتسکی» رئیس کمیته امور بین الملل دومای دولتی روسیه خاطرنشان کرد که تبادل یادداشت در مورد تمدید پیمان استارت نو مهمترین سیگنال حفظ سیستم بازدارندگی هسته‌ای در جهان است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز