خبرگزاری کار ایران

جوزپ بورل:

موضوع اعمال تحریم علیه روسیه در نشست اتحادیه اروپا مطرح نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۹۷۷۳

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که کشورهای اتحادیه موضوع اعمال تحریم علیه روسیه در پرونده مخالف روس را بررسی نمی کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که کشورهای اتحادیه موضوع اعمال تحریم علیه روسیه در پرونده مخالف روس را بررسی نمی کنند.

«جوزپ بوررل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز گذشته -دوشنبه- در پایان نشست وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه در بروکسل گفت: «از دستگیری ‌الکسی ناوالنی‌ توسط مقامات روسی و تعدادی از طرفداران وی احساس بدی داریم و رؤسای دیپلماسی اروپا به اتفاق آرا از مسکو خواستند تا همه بازداشت‌شدگان را آزاد کند.»

بوررل در عین حال تصریح کرد که موضوع تحریم‌های احتمالی علیه روسیه در مورد پرونده ناوالنی اکنون روی میز نیست و هیچ پیشنهادی در این‌باره وجود ندارد، بنابراین تصمیمی اتخاذ نشده است اما ما در صورت لزوم در اتخاذ اقدامات لازم تردید نخواهیم کرد.

وی گفت که در پاسخ به دعوت قبلی «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه قصد دارد هفته آینده به مسکو سفر کند.

این مقام اروپایی بر قصد خود برای گفت‌و‌گو با روسیه در زمینه همه مسائل مورد اختلاف به ویژه در ارتباط با آزادی‌ها و حقوق بشر پیش از ورود به مسائل استراتژیک تاکید کرد.  

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز