خبرگزاری کار ایران

نتایج یک نظر‌سنجی نشان داد:

بیش از ۵۰ درصد آمریکایی‌ها مخالف روی کار آمدن ترامپ در یک سمت عمومی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۸۳۹۷

بر اساس یک نظر‌سنجی بیش از ۵۰ دصد آمریکایی‌ها ازعدم اجازه به رئیس‌جمهوری پیشین این کشور برای تصدی پست‌های عمومی حمایت می‌کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، بر اساس نظر‌سنجی انجام شده توسط رویترز و موسسه ایپسوسبیشتر مردم آمریکا از لزوم محکومیت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری پیشین این کشور به تحریک به نافرمانی در مجلس سنا و منع وی از عهده‌دار شدن پست های عمومی  حمایت می کنند.

بر اساس این نظر‌سنجی که روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه انجام شده، ۵۱ درصد مردم آمریکا معتقد هستند که ترامپ باید به اتهام تحریک برای حمله به ساختمان کنگره در ششم ژانویه محکوم شود. 

این در حالی که است که بر اساس این نظرسنجی ۳۷ درصد از پاسخ‌دهندگان معتقد هستند که ترامپ نباید محکوم شود و ۱۲ درصد نیز اظهار داشتند که از محکومیت وی مطمئن نیستند.

این نظر‌سنجی در مورد آینده سیاسی ترامپ و احتمال نامزدی مجدد برای پست های دولتی تاکید کرد که ۵۵ درصد آمریکایی‌ها معتقد هستند نباید به ترامپ اجازه داده شود از طریق انتخابات مجددا سمتی را عهده‌دار شود، در حالی که ‌۳۴ درصد اظهار داشتند که باید به وی چنین اجازه ای داده شود. ۱۱ درصد نیز در این زمینه مردد بودند. 

این نظرسنجی اظهار داشت که پاسخ‌های داده شده به پرسش‌ها تقریبا از نظر حزبی تقسیم شده است‌، زیرا از هر ۱۰ دموکرات ۹ نفر معتقدند که ترامپ باید محکوم شود و از روی کار آمدن مجدد منع شود، در حالی که از هر ۱۰ جمهوری‌خواه کمتر دو نفر با این موضوع موافق بوده‌اند. 

اگر مجلس سنا به محکومیت ترامپ رای دهد، باید انتخابات دومی برای ممانعت وی از عهده‌دار شدن این سمت برای بار دیگر برگزار شود. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز