خبرگزاری کار ایران

گره کور تشکیل دولت در لبنان؛

عون، حریری را برای ملاقات دعوت نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۸۱۵۵

دفتر رسانه‌ای رئیس‌جمهوری لبنان با انتقاد از بسیاری از ادعاها پیرامون روند ناآرام تشکیل دولت، احتمال دعوت از نخست‌وزیر مامور تشکیل کابینه برای گفت‌وگو را رد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از دیلی‌استار، دفتر رسانه‌ای رئیس‌جمهوری لبنان با انتقاد از بسیاری از ادعاها پیرامون روند ناآرام تشکیل دولت، احتمال دعوت از نخست‌وزیر مامور تشکیل کابینه برای گفت‌وگو را رد کرد.

 

در اطلاعیه دفتر «میشل عون»، رئیس‌جمهوری لبنان آمده است: «رئیس‌جمهور برنامه‌ای برای دعوت از نخست‌وزیر منتخب برای حضور در بعبدا ندارد چرا که همچنان در انتظار دریافت لیست پیشنهادی کابینه هستیم.» 

این بیانیه در حالی منشتر شده است که بیش از یک ماه است که میشل عون و «سعد الحریری»، نخست‌وزیر مکلف با یکدیگر ملاقات نکرده‌اند، زیرا روند تشکیل دولت در بن‌بست باقی مانده است. در این میان اما میانجی‌هایی تلاش کرده‌اند تا ملاقاتی را بین دو رهبر ترتیب دهند اما منابع می‌گویند که این تلاش‌ها ناکام مانده است.

در این بیانیه مجددا تأکید شده است که عون خواستار حق وتو نبوده و هرگونه نقش «جبران باسیل»، رهبر «جریان ملی آزاد» را در جلوگیری از روند تشکیل کابینه را انکار کرده است. «جنبش المستقبل» در بیانیه اخیر خود باسیل، داماد رئیس‌جمهور را به ممانعت از تشکیل دولت متهم کرده بود.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز