خبرگزاری کار ایران

میخائیل اولیانوف:

مذاکرات درباره بازگشت آمریکا به برجام نباید شامل برنامه موشکی ایران شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۷۵۱۰

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی تأکید کرد که تلاش برای گنجاندن برنامه موشکی ایران در گفت‌وگوی‌های بازگشت آمریکا به برجام، این مذاکرات را با شکست روبه‌رو می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «میخائیل اولیانوف» نماینده دائمی روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین گفت که هرگونه تلاش برای مطرح کردن موضوع برنامه موشکی ایران در مذاکرات درباره بازگشت ایالات متحده به برنامه جامع اقدام مشترک، این گفت‌وگو‌ها را به شکست می‌کشاند.

وی در گفتگو با کانال روسیه ۲۴ گفت: «یک نکته مهم: اگر بعضی اوقات اروپایی‌ها به خود اجازه دهند که بگویند در چارچوب این بازگشت (ایالات متحده آمریکا) لازم است با برنامه موشکی ایران و رفتارهای این کشور در خاورمیانه مقابله کرد، آمریکایی‌ها هنوز چنین چیزی را نمی‌گویند. و این بسیار مهم است، زیرا هر تلاشی برای طرح پرسش‌های اضافی در مورد برنامه هسته‌ای ایران، هرگونه مشاوره یا مذاکره برای توافق هسته‌ای را از پیش به شکست محکوم می‌کند».

میخائیل اولیانوف همچنین گفت که انتظار می‌رود واشنگتن تلاش کند تا به برنامه جامع اقدام مشترک در مورد ایران بازگردد و نوعی زمینه‌سازی برای آن در حال حاضر آغاز شده است.

وی افزود: «ظاهراً گام‌های جدی برای بازگشت ایالات متحده به توافق هسته‌ای ایران برداشته خواهد شد، دست‌کم تمام اظهارات همکاران آمریکایی ما که عضو تیم بایدن هستند، این را نشان می‌دهد».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز