خبرگزاری کار ایران

بن سلمان به «جو بایدن» نامه نوشت

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۶۷۱۷

منابع آگاه از نامه ولیعهد سعودی به رئیس‌جمهوری جدید آمریکا خبر دادند.

به گزارش ایلنا، منابع آگاه گزارش دادند که «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی به «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری جدید آمریکا نامه نوشته  و در این نامه از وی خواستار بازگشایی یک کانال ارتباطی با دولت جدید این کشور شده است.

این نامه دو روز پیش از تحویل رسمی قدرت به بایدن در کاخ سفید نوشته شده است.

این در حالی است که دولت بایدن تا‌کنون از ایجاد هر گونه کانال ارتباطی با بن سلمان و تیمش خودداری کرده است.

به گفته منابع مذکور، بن سلمان در نامه خود اقداماتی را که به اعتقاد وی می‌تواند موجب بهبود رابطه اش با بایدن و کاهش فشار بر وی می‌شود را عنوان کرده است.

ولیعهد سعودی همچنین در این نامه برنامه‌هایش درباره کاستن از حکم زندانیان عقیده و آزادی «ولید فتیحی»، پزشک آمریکایی سعودی‌تبار و نیز اقداماتش را برای آشتی با قطر، کاهش تولید نفت عربستان و عادی‌سازی تدریجی با رژیم صهیونیستی در تلاش برای جلب نظر بایدن و تیم وی توضیح داده است.

ناظرانن اتفاق نظر دارند که سلسله اقدامات اخیر بن سلمان در واقع پیام‌هایی است که می‌خواهد به بایدن و تیمش تفهیم کند تغییر کرده و خواهان روابط خوب با واشنگتن است.

این در حالی است که بن سلمان هنوز صدها نفر از مخالفان را بازداشت کرده و مانع خانواده های آنان برای سفر است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز