خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

ورود کاروان نظامی آمریکا از عراق به سوریه/ استقبال طالبان از کاهش شمار نیروهای آمریکایی در افغانستان/ استقبال ترکیه از صدور فرمان برگزاری انتخابات در فلسطین

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۵۵۸۹

ورود کاروان نظامی آمریکا از عراق به سوریه، استقبال طالبان از کاهش شمار نیروهای آمریکایی در افغانستان و استقبال ترکیه از صدور فرمان برگزاری انتخابات در فلسطین از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا،‌ طالبان اعلام کرد که از کاهش شمار نیروهای آمریکایی در افغانستان استقبال کرده و آن را «پیشرفتی» مثبت می‌داند.

- رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا «وندی شرمن» دیپلمات کهنه‌کار این کشور و مذاکره کننده ارشد این کشور در توافق هسته‌ای با ایران را به عنوان معاون اول وزیر خارجه کابینه خود انتخاب کرده است.

- وزیر خارجه فرانسه با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس، احیای برجام را اقدامی ناکافی دانست و مدعی شد که سیاست‌های منطقه‌ای و موشکی ایران نیز باید مورد مذاکره قرار گیرد.

- رئیس‌جمهوری فرانسه و ولیعهد عربستان طی تماسی تلفنی درباره آخرین تحولات منطقه رایزنی کردند.

- مشاور ارشد رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا اعلام کرد که وی در روز مراسم تحلیف، ۱۲ فرمان اجرایی صادر خواهد کرد.

- نامزد مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا بر مخالفت خود با تصمیم دولت فعلی برای تروریستی خواندن انصارالله یمن انتقاد کرد.

- وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای از صدور فرمان برگزاری انتخابات در فلسطین توسط رئیس تشکیلات خودگردان استقبال کرد.

- ایالات متحده آمریکا با نقض آشکار قوانین بین‌المللی محموله جدیدی متشکل از خودروها و کامیون‌های حامل تجهیزات لجستیک را از عراق وارد سوریه کرد.

- مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا اعلام کرد که رئیس‌جمهوری فعلی این کشور مسئول هرگونه مشکل احتمالی در مراسم تحلیف رئیس‌جمهوری منتخب خواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز