خبرگزاری کار ایران

خیز دموکرات‌های کنگره آمریکا برای اتخاذ تدابیری علیه فروش سلاح به ریاض

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۵۱۸۶

اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامه‌هایی را در مخالفت با فروش بمب‌های دقیق هدایت‌شونده به ارزش میلیون‌ها دلار به عربستان سعودی توسط دولت فعلی ارائه دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته -جمعه- قطعنامه‌هایی را در مخالفت با فروش بمب‌های دقیق هدایت‌شونده به ارزش میلیون‌ها دلار به عربستان سعودی توسط دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری فعلی این کشور ارائه دادند.

«گریگوری میکس»، عضو کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان ‌این اقدامات را که بیانگر مخالفت کنگره با این معامله به دلیل نقش عربستان سعودی در جنگ علیه یمن است، ارائه داد.

میکس در بیانیه‌ای با اشاره به سلاح‌هایی که دولت ترامپ طبق قانون اضطراری در سال ۲۰۱۹ به عربستان سعودی ارائه داده، گفت: «هیچ توجیهی برای تصمیم دولت ترامپ درباره شتاب در فروش هزاران بمب به عربستان سعودی به ویژه پس از فروش بیهوده و اضطراری حدود ۶۰ هزار مهمات وجود ندارد.» 

وی تأکید کرد که سازمان ملل یمن را دارای بزرگ‌ترین بحران انسانی در جهان توصیف کرده و این نشان می‌دهد که این بحران با سلاح‌هایی که آمریکا بی‌پروا به عربستان می‌فروشد، تشدید شده است.

«جرالد کانولی»، «تد لیو»، «تد دویچ»، «باربارا لی»، «روژانا» و «جیمز مک گاورن» از جمله نمایندگانی هستند که در اتخاذ این اقدامات مشارکت داشته‌اند‌.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز