خبرگزاری کار ایران

پاریس خبر داد:

ناو هواپیمابر «شارل دوگل» فرانسه به‌زودی به دریای مدیترانه باز می‌گردد

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۴۰۴۰

پاریس اعلام کرد که ناو هواپیمابر «شارل دوگل» فرانسه در نیمه نخست سال جاری ماموریتی را در در دریای مدیترانه و اقیانوس هند انجام خواهد داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، فرانسه پاریس روز گذشته -سه‌شنبه- اعلام کرد که ناو هواپیمابر «شارل دوگل» فرانسه در نیمه نخست سال جاری ماموریت را در شرق مدیترانه و اقیانوس هند در چارچوب عملیات نظامی به رهبری واشنگتن علیه گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق انجام خواهد داد. 

«فلورنس پارلی»، وزیر دفاع فرانسه گفت: «ماموریت بعدی ناوگروه شارل دوگل نیروهای ما در عملیات شامال است. عملیات شامال بخش فرانسوی از عملیات نظامی بین المللی به رهبری آمریکا علیه داعش در سوریه و عراق است.»

در ادامه این گزارش آمده است که استقرار ناو گروه بر پایبندی این کشور به مبارزه با تروریسم به صورت همیشگی و غیر مشروط تاکید می‌کند. 

این نخستین ماموریت ناوگروه فرانسوی از اوایل سال ۲۰۲۰ است که در آن زمان حدود یک سوم پرسنل آن به ویروس کرونا مبتلا شدند. 

 پارلی گفت: «حدود ۹۰۰ سرباز به جنگ علیه داعش در چارچوب عملیات شامال ادامه می‌دهند.»

وی نسبت به ظهور مجدد گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق ابراز نگرانی کرد. 

پارلی گفت: «فرانسه گروه تروریستی داعش را همچنان فعالی می‌داند و ما می‌توانیم از انواع ظهور مجدد این گروه تروریستی در سوریه و عراق صحبت کنیم.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز