خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

تصویب قطعنامه برکناری رئیس‌جمهوری آمریکا با متمم ۲۵ در مجلس نمایندگان/ حمله هوایی رژیم صهیونیستی به مناطقی در دیرالزور و البوکمال/ ثبت نخستین مورد کرونای جهش‌یافته در آلمان

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۳۹۵۵

تصویب قطعنامه برکناری رئیس‌جمهوری آمریکا با متمم ۲۵ در مجلس نمایندگان، حمله هوایی رژیم صهیونیستی به مناطقی در دیرالزور و البوکمال و ثبت نخستین مورد کرونای جهش‌یافته در آلمان از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، یک مقام وزارت خارجه قطر از آمادگی کشورش برای میانجی‌گری میان عربستان و ایران روابط خبر داد.

- آخرین سفر وزیر خارجه آمریکا در این سمت که قرار بود به مقصد بلژیک انجام شود، لغو شد.

- وزیر خارجه آمریکا در توئیتی اعلام کرد که به دشواری می‌توان فردی حتی میانه‌رو در ایران پیدا کرد که مایل به عادی‌سازی روابط با واشنگتن باشد.

- سخنگوی وزارت امور خارجه ادعاهای اخیر پمپئو درباره ایران را ناشی از عصبانیت هیستریک دانست و گفت: پومپئو عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.

- دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل با انتقاد از اقدام امریکا در تحریم کردن رییس سازمان حشدالشعبی، این اقدام را نشانه حمایت آشکار آمریکا از داعش دانست.

- نخستین مورد ویروس کرونای جهش‌یافته در آلمان به ثبت رسید.

- رهبر جمهوری‌خواهان سنای آمریکا تأکید کرد که از استیضاح رئیس‌جمهوری این کشور حمایت می‌کند.

- خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به مناطقی در دیرالزور و البوکمال خبر داد.

- معاون رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که متمم ۲۵ قانون اساسی این کشور را فعال نخواهد کرد.

- سفر نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد به تایوان که برای امروز -چهارشنبه- برنامه‌ریزی شده بود، لغو شد.

- مجلس نمایندگان آمریکا در آخرین دقایق شامگاه سه‌شنبه به وقت محلی، قطعنامه برکناری رئیس‌جمهوری این کشور با متمم ۲۵ قانون اساسی را تصویب کرد.

- منابع آگاه گزارش دادند که رئیس‌جمهوری آمریکا به‌رغم هشدار کارشناسان حقوقی و برخی مشاورانش، همچنان به تلاش برای صدور فرمان عفو خود و فرزندانش تلاش می‌کند.

- در پی تصمیم شبکه‌های اجتماعی توئیتر و فیسبوک برای مسدود کردن حساب کاربری رئیس‌جمهوری آمریکا، یوتیوب هم اعلام کرد که کانال وی را به مدت حداقل یک هفته تعلیق می‌کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز