خبرگزاری کار ایران

سفیر آمریکا در اسرائیل:

رویکرد بایدن در مقابل ترکیه سخت‌تر خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۳۷۶۲

سفیر آمریکا در اسرائیل پی‌ بینی کرد که رویکرد دولت جدید آمریکا در قبال ترکیه سخت‌تر باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه هاآرتص، «دیوید فردمن»، سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی گفت: «من تردیدی ندارم که دولت جدید آمریکا با اسرائیل دوست خواهد بود.» 

وی گفت: «انتظار می رود که دولت ‌جو بایدن‌، رئیس‌جمهوری جدید آمریکا با ‌رجب طیب اردوغان‌ سخت‌تر برخورد خواهد کرد.» 

فردمن افزود: «به رسمیت شناختن قدس به پایتختی اسرائیل از سوی آمریکا زمینه برای برای توافق‌های عادی‌سازی بین رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی فراهم کرد.» 

وی در مرسم خداحافظی از سمتش به عنوان سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی گفت: «از جمله دستاوردهای دولت آمریکا در چهار سال اخیر به رسمیت شناختن قدس به پایتختی اسرائیل بوده است.»

فردمن مدعی شد: این موضوع جایگاه «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا را در برابر ایران و کره شمالی و همه جهان تقویت کرد، زیرا ما موضعی را اتخاذ کردیم که نشان می دهد واشنگتن از دوستانش حمایت می کند و از دشمنانش هراسی ندارد. 

وی درباره سیاست دولت جدید آمریکا در قبال اسرائیل گفت: دولت بایدن می خواهد به توافق هسته ای بازگردد. این قطعا اشتباه بزرگی است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز