خبرگزاری کار ایران

جوسب بوررل:

اتحادیه اروپا تعهدی محکم به برجام دارد/ منشأ مشکلات فعلی، خروج آمریکا از برجام است

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۳۳۵۵

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که این اتحادیه تعهدی محکم به برجام داشته و به حمایت از این توافق ادامه می‌دهد.

به گزارش ایلنا، «جوسب بوررل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که این اتحادیه تعهدی محکم به برجام داشته و به حمایت از این توافق ادامه می‌دهد.

وی با اشاره به اهمیت توافق هسته‌ای ایران، آن را عنصری کلیدی در ساختار عدم اشاعه هسته‌ای جهان دانست و تاکید کرد که برجام، دستاورد دیپلماسی چندجانبه است که به اتفاق آرا در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت تصویب شد.

این مقام اروپایی بدون اشاره به مواضع توجیه‌ناپذیر و بی‌کنشی اتحادیه اروپا در عمل به تعهدات برجامی خود، با انتشار بیانیه‌ای غنی سازی اورانیوم با غلظت ۲۰ درصد در ایران را موجب «نگرانی عمیق» این اتحادیه دانست.

بوررل مدعی شد که غنی‌سازی اورانیوم  در سطح ۲۰ درصد در تاسیسات فردو می‌تواند از نظر تکثیر جنگ‌افزارهای هسته‌ای به طور بالقوه پیامدهای شدیدی به دنبال داشته باشد.

وی افزود که در مقطع زمانی فعلی، این اقدام ایران می‌تواند تلاش‌هایی که با هدف تقویت فرایند دیپلماتیک موجود انجام شده بودند را به مخاطره بیندازد. ما از این کشور می‌خواهیم از تنش‌زایی بیشتر خودداری کرده و بلافاصله در مسیر بازگشت از این اقدام گام بردارد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپای همچنین اذعان کرد که سرمنشأ این مشکلات، خروج آمریکا از توافق هسته‌ای بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز