خبرگزاری کار ایران

توصیه دادستان کل مستعفی آمریکا به ترامپ؛

گزینه عفو خود را فراموش کن

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۳۳۵۲

دادستان کل مستعفی آمریکا در پی انتشار برخی گزارش‌ها مبنی بر تصمیم رئیس‌جمهوری این کشور برای صدور فرمان عفو خود، به وی پیشنهاد کرد که این گزینه را از سر بیرون کند.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، «ویلیام بار» دادستان کل مستعفی آمریکا در پی انتشار برخی گزارش‌ها مبنی بر تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری این کشور برای صدور فرمان عفو خود، به وی پیشنهاد کرد که این گزینه را از سر بیرون کند.

«پت سیفلونه» وکیل کاخ‌ سفید نیز موضع مشابهی اتخاذ کرده است.

بار در این راستا به نوشته کارشناسی مربوط به سال ۱۹۷۴ میلادی استناد کرده که طی آن وزارت دادگستری عفو کردن رئیس‌جمهوری از سوی خودش را فاقد وجاهت قانونی دانسته است.

پیش از این منابع آگاه گزارش داده بودند که ترامپ به نزدیکان خود گفته است که تصمیم دارد در روزهای پایانی دوره ریاست‌جمهوری، فرمان عفو خود را صادر کند. وی پس از انتخابات سوم نوامبر، بارها مشاوران خود را در جریان این تصمیم قرار داده است.

این منابع اعلام کرده‌ بودند که رئیس‌جمهوری آمریکا در حال بررسی تاثیرات قانونی و سیاسی صدور این فرمان است.

این یکی از بی‌سابقه‌ترین موارد استفاده از قدرت، توسط یک رئیس‌جمهوری آمریکا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز