خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

تاکید نخست‌وزیر پیشین قطر بر لزوم گفت‌وگوی کشورهای حاشیه خلیج فارس با ایران/ قطع سراسری برق در پاکستان/ لغو محدودیت‌های روابط آمریکا با تایوان

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۲۳۱۵

تاکید نخست‌وزیر پیشین قطر بر لزوم گفت‌وگوی کشورهای حاشیه خلیج فارس با ایران، قطع سراسری برق در پاکستان و لغو محدودیت‌های روابط آمریکا با تایوان از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، نخست‌وزیر عراق گفت که «چالش‌های بسیاری» در این کشور وجود دارد.

- رهبر کاتولیک‌های جهان، حمله هواداران رئیس‌جمهوری آمریکا به ساختمان کنگره را محکوم کرد.

- وزیر خارجه آمریکا از لغو محدودیت‌هایی که واشنگتن از چندین دهه پیش بر روابط با تایوان اعمال کرده بود، خبر داد.

- در پی تلاش دموکرات‌ها برای طرح استیضاح مجدد رئیس‌جمهوری آمریکا، وی در حال تعیین وکلای خود برای دفاع در دادگاه استیضاح است.

- وزیر خارجه آمریکا، در واکنش به طرح مجلس شورای اسلامی ایران برای اخراج بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در صورت لغو نشدن تحریم‌ها، مدعی شد که این تهدید فراتر از تخطی از برجام است.

- رسانه‌های محلی پاکستان از قطع سراسری برق در این کشور خبر دادند.

- نخست‌وزیر پیشین قطر طی پیامی توئیتری بر لزوم گفت‌وگوی کشورهای حاشیه خلیج فارس با ایران تاکید کرد.

- شماری از جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا از رئیس‌جمهوری منتخب این کشور خواسته‌اند تا رئیس مجلس نمایندگان را به انصراف از استیضاح رئیس‌جمهوری فعلی این کشور متقاعد کند.

- یک مقام ارشد دولت آمریکا گزارش داد که معاون رئیس‌جمهوری این کشور در مراسم تحلیف رئیس‌جمهوری منتخب و معاون وی شرکت خواهد کرد.

- یک منبع آگاه اعلام کرد که معاون رئیس‌جمهوری آمریکا فعال‌سازی متمم ۲۵ قانون اساسی این کشور برای برکناری رئیس‌جمهوری را منتفی نداست.

- رئیس ارتش اندونزی اعلام کرد که غواصان، بخشی‌هایی از لاشه هواپیمای بوئینگ- ۷۳۷ این کشور را در عمق ۷۵ پایی دریای جاوه پیدا کرده‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز