خبرگزاری کار ایران

سیدحسن نصرالله:

حوادث اخیر کنگره، دروغین بودن دموکراسی آمریکا را اثبات کرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۱۷۲۱

دبیر کل حزب الله لبنان در خصوص حوادث کنگره آمریکا گفت: صحنه‌ای که امروز در آمریکا شاهد هستیم، معمولا توسط آمریکایی‌ها در کشورهای دیگر به اجرا گذاشته می‌شد تا نظامی را ساقط کنند؛ اما امروز رئیس‌جمهوری ایالات متحده این شیوه را در کشور خودش به اجرا گذاشته است.

به گزارش ایلنا به نقل از العالم، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در ابتدای سخنرانی امشب خود درباره تحولات منطقه و بین‌الملل با بیان اینکه امروز واقعیت جنایتکارانه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در مقابل مردمش آشکار شد، تاکید کرد که حوادث کنگره امریکا خطرناک است و متحدان آمریکا تلاش می‌کنند تا از شدت آن بکاهند.

وی با بیان اینکه محور اصلی اهتمام و توجه آمریکا و جهان به لبنان از سال ۲۰۰۵ میلادی ، سلاح مقاومت است، افزود که اگر امروز شاهد توجه و اهتمام جهانی به لبنان هستیم، این امر به سبب مقاومت و سلاح مقاومت است.

دبیرکل حزب‌الله تصریح کرد که اگر لبنان و مردمش برای آمریکا یا اروپایی‌ها اهمیتی داشت، شاهد این سیاست‌های خصمانه علیه ملت لبنان نبودیم.

سید حسن نصرالله درباره پرونده انفجار بندر بیروت نیز گفت که نباید پرونده انفجار بندر بیروت را سیاسی کرد، بلکه این موضوع باید همچنان مسأله‌ای ملی باقی بماند. ما اصرار داریم که پرونده انفجار بندر لبنان به پایانی عادلانه ختم شود و ما بر روشن شدن واقعیت‌ها و بازخواست عاملان انفجار بندر بیروت تاکید می‌کنیم.

وی همچنین اظهار داشت که آیا این حق لبنانی‌ها نیست که بدانند نتیجه تحقیقات انفجار بندر بیروت چیست؟ چه کسی از مفتوح بودن پرونده سود می‌برد و از لحاظ سیاسی از آن بهره برداری می‌کند؟ این حق مردم لبنان است که واقعیت را بدانند و از نتایج تحقیقات مطلع شوند.

نصرالله افزود: باید نتیجه تحقیقات در انفجار بندر بیروت روشن شده و مشخص شود که این حادثه یک اقدام تخریبی یا ناشی از سهل‌انگاری بوده است. به نظر می‌رسد که روند تحقیقات به سمت جعل نتایج پیش می‌رود تا اینگونه وانمود شود که علت این حادثه سهل‌انگاری بوده است.

وی با تاکید بر درخواست خود برای اعلام سریع نتایج تحقیق هشدار داد در صورتی که تحقیق در این پرونده اینگونه پیش برود، به نتیجه‌ای نخواهیم رسید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز