خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

توافق اعضای اوپک و متحدانشان بر سر میزان تولید نفت/ ممناعت پکن از سفر کارشناسان سازمان بهداشت جهانی به چین/ شهادت جوان فلسطینی در بیت‌لحم

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۰۶۷۲

توافق اعضای اوپک و متحدانشان بر سر میزان تولید نفت، ممناعت پکن از سفر کارشناسان سازمان بهداشت جهانی به چین و شهادت جوان فلسطینی در بیت‌لحم از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا،  آمریکا شامگاه سه‌شنبه تحریم‌هایی را در رابطه با ایران اعمال کرد.

- وزارت بهداشت دولت فلسطین در رام‌الله از شهادت یک شهروند فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی در جنوب بیت لحم خبر داد.

- ولیعهد سعودی طی سخنانی در نشست شورای همکاری خلیج فارس، با تکرار برخی مواضع بی‌اساس، ایران را به در پیش گرفتن رویکردهای مخرب در منطقه متهم کرد.

- رئیس سازمان بهداشت جهانی گفت که چین مانع سفر کارشناسان این سازمان شده است.

- اعضای اوپک و متحدان آنها موسوم به اوپک پلاس در پایان نشستی که در سطح وزرا برگزار شد، بر سر میزان تولید نفت توافق کردند.

- نخست‌وزیر عراق اعلام کرد که طی روزهای آینده بیش از نیمی از نظامیان آمریکایی از این کشور خارج می‌شوند.

- سایت «پولتیکو» گزارش داد که رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا تصمیم دارد دو دیپلمات زن باسابقه را به عنوان مقام‌های درجه دو و درجه سه وزارت خارجه ایالات متحده انتخاب و معرفی کند.

- وزیر خارجه آمریکا از اعلامیه نشست سران شورای همکاری خلیج‌فارس در شهر «العلا» استقبال کرده و آن را گامی رو به جلو برای اتحاد کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و اعراب دانست.

- رأی‌گیری در جورجیا برای تعیین دو کرسی مجلس سنا به پایان رسید.

- رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا از تصمیم خود برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهوری منتخب این کشور که در تاریخ ۲۰ ژانویه برگزار می‌شود، خبر داد.

- شبکه خبری «سی‌بی‌اس» طی گزارشی مدعی شد که پیام تهدیدی درباره حمله به کنگره در انتقام از ترور فرمانده شهید سپاه قدس ایران دریافت شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز